Comisia Electorală Centrală a desfășurat un seminar despre particularitățile întocmirii și prezentării Raportului privind gestiunea financiară a partidelor politice pentru anul 2018

  • 25.03.2019
  • 106
  • 0

CEC, 25.03.19 – Astăzi, Comisia Electorală Centrală (CEC) a desfășurat un seminar cu tema ”Particularitățile întocmirii și prezentării Raportului privind gestiunea financiară a partidelor politice pentru anul 2018”. Evenimentul a fost organizat în contextul prezentării de către partide, pînă la 31 martie curent, a raportului privind gestiunea financiară pentru anul 2018. La seminar au participat trezorierii formațiunilor politice.

Subiectele discutate au vizat, în primul rînd, procedura și modalitatea de completare a rapoartelor privind gestiunea financiară, prezentarea și examinarea acestora.

Reamintim că rapoartele trebuie prezentate în conformitate cu prevederile Regulamentului privind finanțarea activității partidelor politice, aprobat prin hotărîrea CEC nr. 4401 din 23 decembrie 2015, cît și a prevederilor Legii privind partidele politice și Codului electoral.

Partidele politice ale căror venituri sau cheltuieli anuale depăşesc un milion de lei sînt obligate să efectueze auditul rapoartelor privind gestiunea financiară cel puţin o dată la 3 ani. Raportul de audit, împreună cu raportul anual privind gestiunea financiară a partidului politic, va fi expediat Comisiei Electorale Centrale, iar în cazul în care partidul politic a beneficiat de alocaţii de la bugetul de stat – şi Curţii de Conturi.

Ulterior acestea vor fi făcute publice, fiind plasate la rubrica “Rapoarte financiare” pe pagina web oficială a instituției www.cec.md.

Dat fiind faptul că data de 31 martie 2019 este zi de odihnă, CEC informează că data limită pentru depunerea rapoartelor se transferă pentru 1 aprilie curent.