logo

Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova

cu privire la contestațiile (cererile prealabile) nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2024 a domnului Veaceslav Zmeu și nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024 formulată de Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și Natalia Capațina


https://a.cec.md/ro/cu-privire-la-contestatiile-cererile-prealabile-nr-cec-10aln2-2751_111846.html

H O T Ă R Â R E cu privire la contestațiile (cererile prealabile) nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2024 a domnului Veaceslav Zmeu și nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024 formulată de Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și Natalia Capațina   Aspecte introductive Domnul Veaceslav Zmeu, candidat la funcția de primar al orașului Căușeni, desemnat de Partidul Politic Partidul pentru Viitorul Moldovei, a depus la Comisia Electorală Centrală o contestație, înregistrată sub nr.

H O T Ă R Â R E

cu privire la contestațiile (cererile prealabile) nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2024 a domnului Veaceslav Zmeu și nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024 formulată de Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și Natalia Capațina

 

  1. Aspecte introductive

Domnul Veaceslav Zmeu, candidat la funcția de primar al orașului Căușeni, desemnat de Partidul Politic Partidul pentru Viitorul Moldovei, a depus la Comisia Electorală Centrală o contestație, înregistrată sub nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2024, împotriva hotărârii nr. 15 din 22 octombrie 2024 a Consiliului electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr.10/1.

De asemenea, domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina au depus la Comisia Electorală Centrală o cerere prealabilă, înregistrată sub nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024, prin care solicită anularea hotărârii nr. 15 din 22 octombrie 2024 a Consiliului electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr.10/1.

 

II. Argumentele domnului Veaceslav Zmeu

Autorul cererii informează că, la data de 22 octombrie 2024, Consiliul electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr. 10/1 (în continuare – CECE Căușeni nr. 10/1) a emis Hotărârea nr. 15, prin care domnul Alexandru Donțu a fost înregistrat în calitate de candidat din partea Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” la funcția de primar al orașului Căușeni pentru alegerile locale noi din 17 noiembrie 2024.

Contestatarul susține că procesul-verbal al Adunării Generale a Organizației teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, depus la organul electoral de către domnul Alexandru Donțu, ar fi fost falsificat. Acesta afirmă că documentul respectiv a fost semnat exclusiv de tatăl candidatului, domnul Anatolie Donțu, și că Adunarea Generală nu ar fi avut loc.

Având în vedere cele menționate, autorul cererii solicită anularea Hotărârii nr. 15 din 22 octombrie 2024 a CECE Căușeni nr. 10/1.

La data de 25 octombrie 2024, domnul Veaceslav Zmeu a depus un supliment la cererea prealabilă nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2023, înregistrat sub nr. CEC-10ALN/2/S din aceeași dată. În supliment, acesta aduce drept probe declarațiile domnilor Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și ale doamnei Natalia Capațina, care afirmă că nu au participat la nicio ședință a Adunării Generale a Organizației teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” pentru desemnarea domnului Alexandru Donțu ca și candidat la funcția de primar al orașului Căușeni.

 

 

 

  1. Argumentele contestatarilor

Contestatarii subliniază că, potrivit pct. 33.3 lit. d)  din statutul Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, Consiliul organizației teritoriale aprobă listele candidaților din numele partidului pentru funcțiile de primari în cadrul autorității publice locale de nivelul întâi și doi, care vor participa la alegerile locale. Aprobarea are loc la propunerea Biroului politic al organizației, în cadrul unei ședințe a consiliului organizației teritoriale.

Având în vedere prevederile statutare, contestatarii susțin că o asemenea ședință nu a avut loc. Ba mai mult, domnul Alexandru Donțu nu a fost înaintat în calitate de candidat la funcția de primar al orașului Căușeni.

Totodată, autorii contestației menționează că au informat membrii CECE Căușeni nr. 10/1 despre acest fapt. În opinia autorilor, hotărârea contestată  este afectată de un viciu fundamental și în acest sens solicită anularea acesteia.

În cadrul ședinței Comisiei Electorale Centrale, domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina au declarat că au depus contestația în calitate de consilieri raionali și locali aleși din partea Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”.

 

  1. Argumentele CECE Căușeni nr. 10/1

Partea ale cărei acțiuni se contestă – CECE Căușeni nr. 10/1, prin referința depusă și înregistrată la Comisie sub. nr. CEC-10ALN/2/R din 28 octombrie 2024, nu susține cele invocate în contestații și solicită respingerea acestora pe motiv că hotărârea nr. 15 din 22 octombrie 2024 a fost adoptată în conformitate cu prevederile Codului electoral și ale Regulamentului privind particularitățile de desemnare și înregistrare a candidaților la alegerile locale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1103/2023.

Mai mult, în calitate de probe a anexat copiile de pe dosarul depus de către  Alexandru Donțu.

CECE Căușeni nr. 10/1 subliniază că la data de 23 octombrie 2024 a fost depusă o sesizare de către domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina, înregistrată sub nr. 9, în care aceștia aduc la cunoștință organului electoral că subsemnații, membri ai Consiliului organizației teritoriale Căușeni ai Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” declară că o astfel de ședință privind înaintarea domnului Donțu Alexandru în calitate de candidat la funcția de primar al orașului Căușeni în cadrul alegerilor locale noi din 17 noiembrie 2024 nu a avut loc.

Ca urmare a sesizării, la data de 23 octombrie 2024, CECE Căușeni nr. 10/1 a intervenit cu o solicitare către președintele Organizației Teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, domnul Donțu Anatolie, în scopul de a clarifica situația apărută, să prezinte lista membrilor prezenți la ședința Organizației Teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” din 12 octombrie 2024.

Tot la aceeași dată, 23 octombrie 2024, domnul Donțu Anatolie a prezentat Anexa nr.1 la Procesul-verbal nr.4 din 12.10.2024, lista membrilor prezenți la ședință, înregistrate la CECE Căușeni nr. 10/1 sub nr. 10 din 23 octombrie 2024.

În acest context, CECE Căușeni nr. 10/1 solicită respingerea cererii prealabile depuse de Veaceslav Zmeu, în calitate de candidat independent la funcția de primar al orașului Căușeni, pentru alegerile locale noi din 17 octombrie 2024, ca neîntemeiată.

 

 

  1. Argumentele Organizației Teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”

Conform referinței președintelui Organizației Teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, domnul Anatolie Donțu, înregistrat la Comisie sub nr. CEC-10ALN/2/R/1 din 29 octombrie 2024, contestațiile formulate de către petenți sunt de rea-credință, întrucât acestea vizează, de fapt, un dezacord față de hotărârea nr. 15 adoptată de CECE Căușeni nr. 10/1.

Contestatarul Veaceslav Zmeu, care a afirmat că procesul-verbal de înaintare a candidaturii lui Alexandru Donțu ar fi falsificat, nu a prezentat nicio probă în sprijinul susținerilor sale. În plus, deși Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și Natalia Capațina susțin că sunt membri ai organizației teritoriale a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, aceștia nu au prezentat documente doveditoare (cerere de aderare, decizie de confirmare a statutului de membru sau hotărâre de numire în organele decizionale ale partidului) care să confirme acest statut, fapt ce subminează temeinicia contestației.

Anatolie Donțu subliniază, de asemenea, că afirmațiile lui Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și Natalia Capațina sunt lipsite de fundament, întrucât aceștia nu sunt membri ai Organizației teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Deminitate și Adevăr” ci doar simpatizanți ai formațiunii.

În completare, în referință se menționează că ședința de desemnare a candidatului Alexandru Donțu a avut loc, candidatura sa fiind susținută atât la nivelul organizației teritoriale, cât și la nivel național.

Având în vedere cele expuse, autorul referinței solicită respingerea contestațiilor ca neîntemeiate.

 

  1. Argumentele domnului Alexandru Donțu, candidat la funcția de primar al orașului Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”

Prin referința înregistrată la Comisie cu nr. CEC-10ALN/2/R/2 din 29 octombrie 2024, domnul Alexandru Donțu, candidat la funcția de primar al orașului Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, susține că contestațiile depuse sunt neîntemeiate, invocând următoarele argumente.

La data de 17 octombrie 2024, la CECE Căușeni nr. 10/1 au fost depuse cererea și setul de acte necesar pentru înregistrarea domnului Alexandru Donțu în calitate de candidat la funcția de primar al orașului Căușeni. Acesta precizează că actele prezentate sunt conforme rigorilor Codului electoral, iar afirmațiile contestatarilor, conform cărora ședința de desemnare nu ar fi avut loc, nu sunt justificate. Documentația depusă include procesul-verbal al ședinței organizației teritoriale a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, în cadrul căreia Alexandru Donțu a fost desemnat candidat, alături de lista membrilor care au participat la această ședință.

Domnul Donțu menționează, de asemenea, că alegațiile formulate de Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina sunt lipsite de temei, întrucât aceștia nu sunt membri ai Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, ci doar simpatizanți.

În plus, autorul referinței subliniază că, în conformitate cu art. 3 alin. (4) din Legea nr. 294/2007, orice imixtiune în activitatea internă a partidelor politice este interzisă, cu excepțiile prevăzute de lege. Astfel, aceste prevederi legale lasă la discreția Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” modul de organizare internă și procedura de înaintare a candidaților, lipsind de fundament faptic și juridic solicitarea unui contestatar de a verifica autenticitatea documentelor.

Având în vedere cele expuse, domnul Alexandru Donțu solicită respingerea contestațiilor nr. CEC-10ALN/2 și CEC-10ALN/3 ca fiind neîntemeiate.

 

  1. Considerentele Comisiei Electorale Centrale

Prin adresa nr. CEC-8/6447 din 26 octombrie 2024, Comisia Electorală Centrală a solicitat Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” să prezinte punctul de vedere oficial, în scopul elucidării tuturor circumstanțelor relevante pentru examinarea cazului în discuție. Menționăm că, până la momentul examinării prezentei spețe, Comisia nu a primit vreun răspuns din partea Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”.

În cadrul ședinței Comisiei Electorale Centrale a fost prezent reprezentantul Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, care a solicitat  declararea contestației domnului Veaceslav Zmeu drept neîntemeiată, dar contestația domnilor Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina să fie declarată inadmisibilă  în conformitate cu art. 94 alin. (1) și 93 alin. (2) lit. a) din Codul electoral nr. 325/2022

Examinând cererea prealabilă și materialele anexate, inclusiv punctele de vedere ale participanților, Comisia relevă următoarele aspecte de fapt și de drept, esențiale pentru examinarea acesteia.

Conform art. 44 alin. (4) din Codul administrativ nr. 116/2018, „Pentru desfășurarea cu celeritate a procedurii administrative, autoritatea publică este în drept să admită examinarea concomitentă a mai multor petiții depuse de mai mulți participanți la aceeași autoritate publică când, în baza raportului material-juridic dintre participanți, ele se află în conexiune prin pretențiile revendicate sau problemele comune și când există posibilitatea examinării lor în aceeași procedură și de aceeași autoritate publică. Fiecare participant participă în cadrul procedurii administrative în mod independent față de ceilalți participanți”.

Potrivit art. 80 alin. (1) din același cod, „În cazul în care drepturile sau interesele legitime, respectiv obligațiile care formează obiectul diferitor proceduri administrative inițiate în fața aceleiași autorități publice, au la bază aceeași situație de fapt sau același temei de drept, procedurile pot fi conexate, chiar dacă scopul lor este diferit”.

Astfel, pentru a asigura realizarea eficientă a procedurilor administrative, conform principiilor prevăzute la art. 28 și 29 din Codul administrativ nr. 116/2018, Comisia decide conexarea cererilor și examinarea lor într-o singură procedură administrativă.

În conformitate cu art. 95 alin. (1) din Codul electoral nr. 325/2022, în perioada electorală, termenul general de depunere a contestațiilor este de 3 zile, care se calculează începând cu ziua următoare zilei în care a fost adoptată hotărârea. Prin urmare, cu privire la prezenta speță, termenul de examinare a cererilor este respectat.

Potrivit art. 91 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022, legalitatea actelor administrative ale organului electoral emitent, precum și acțiunile/inacțiunile acestuia se contestă direct la organul ierarhic superior. În acest context, Comisia atestă întrunirea condițiilor de admisibilitate a cererilor depuse și își declară competența în examinarea acesteia.

La data de 17 octombrie 2024, domnul Donțu Alexandru, candidat la funcția de primar al orașului Căușeni, raionul Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, a depus la CECE Căușeni nr. 10/1 cererea privind înregistrarea în calitate de concurent electoral, cu următoarele documente anexate:

a) hotărârea confirmată prin procesul-verbal al ședinței organului teritorial al partidului politic privind desemnarea candidatului la funcția de primar;

b) datele biografice ale candidatului;

c) declarația candidatului privind consimțământul de a candida pentru funcția de primar;

d) declarația de avere și interese personale pentru ultimul an înainte de alegerile locale;

e) declarația pe propria răspundere în condițiile art. 68 alin. (1) lit. f) din Codul electoral nr. 325/2022;

f) declarația candidatului pentru funcția de primar privind suspendarea, pe durata mandatului, a funcțiilor incompatibile cu funcția de primar, în cazul în care persoana este aleasă și validată; 

g) declarația despre suspendarea din funcția deținută, din momentul începerii                campaniei electorale și pentru toată durata acesteia – pentru persoanele care cad sub incidența art. 16 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022;

h) copia de pe diploma de studii, prin care se atestă că persoana are cel puțin studii generale obligatorii prevăzute la art. 13 din Codul educației nr. 152/2014;

i) copia de pe buletinul de identitate al candidatului;

j) simbolul electoral în variantă electronică și pe suport de hârtie.

 

Ulterior, CECE Căușeni nr. 10/1, prin hotărârea nr. 15 din 22 octombrie 2024 „Cu privire la cererea de înregistrare a domnului Alexandru Donțu în calitate de candidat la funcția de primar, desemnat de către Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr””,  a fost înregistrat în calitate de concurent electoral.

În ceea ce privește temeinicia și legalitatea hotărârii contestate, Comisia relevă următoarele.

Potrivit art. 68 alin. (1) din Codul electoral nr. 325/2022, pentru înregistrarea în calitate de concurent electoral, partidele politice, blocurile electorale, candidații independenți sau candidații la funcția de Președinte al Republicii Moldova prezintă, cel târziu cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor, Comisiei Electorale Centrale sau consiliilor electorale de circumscripție următoarele documente:  hotărârea/decizia confirmată prin procesul-verbal sau, după caz, prin extras din procesul-verbal al ședinței organului central sau teritorial al partidului politic sau al blocului electoral privind desemnarea candidatului; datele biografice ale candidatului; declarația candidatului privind consimțământul de a candida la alegerile pentru funcția de primar; declarația de avere și interese personale a candidatului pentru ultimul an înainte de alegeri; declarația pe propria răspundere despre lipsa interdicțiilor legale/judecătorești de a candida; copia de pe diploma de studii; copia de pe actul de identitate al candidatului, cu fișa de însoțire.

În conformitate cu pct. 33.3 lit. d) din statutul Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, Consiliul organizației teritoriale aprobă listele candidaților din numele partidului pentru funcțiile de primari în cadrul autorității publice locale de nivelul întâi și doi, care vor participa la alegerile locale. Aprobarea are loc la propunerea Biroului politic al organizației, în cadrul unei ședințe a consiliului organizației teritoriale.

Respectiv, potrivit procesului-verbal al ședinței nr. 4, ședința Organizației teritoriale Căușeni a Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” a avut loc la 12 octombrie 2024. La ședință au participat 15 din cei 19 membri ai Organizației teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, fiind astfel asigurat caracterul deliberativ al acesteia pentru desemnarea candidatului la funcția de primar al orașului Căușeni, fapt confirmat și prin lista membrilor prezenți la ședința din 12 octombrie (anexa nr. 1 la procesul-verbal nr. 4).

Având în vedere cele menționate, precum și actele prezentate de către Organizația teritorială Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, Comisia nu a putut reține afirmația contestarului, Veaceslav Zmeu, că ședința Organizației teritoriale Căușeni a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr” nu ar fi avut loc. 

În conformitate cu prevederile art. 93 din Codul administrativ nr. 116/2018, care reglementează sarcina probațiunii, „fiecare participant probează faptele pe care îşi întemeiază pretenția. Prin derogare de la prevederile alin. (1), fiecare participant probează faptele atribuite exclusiv sferei sale. Reglementări suplimentare sau derogatorii sunt admisibile doar în baza prevederilor legale”.

În mod corespunzător, pct. 22 din Regulamentul privind procedura de examinare a contestațiilor în perioada electorală, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1128/2023, stabilește că probele trebuie prezentate în conformitate cu art. 96 din Codul electoral nr. 325/2022. În acest sens, ca probe pot fi utilizate înregistrările audio/video, fotografiile, înscrisurile, declarațiile scrise ale martorilor și alte mijloace de probă. Partea care prezintă aceste probe este obligată să semneze o declarație pe propria răspundere privind proveniența legală a acestora, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

Având în vedere aceste prevederi legale și regulamentare, contestatarul nu a prezentat probe concludente și nu a semnat declarația pe propria răspundere, așa cum este solicitat de pct. 22 din Regulamentul menționat.

Comisia Electorală Centrală concluzionează că CECE Căușeni nr. 10/1 a îndeplinit integral cerințele legale și regulamentare în procesul de înregistrare a domnului Alexandru Donțu drept candidat la funcția de primar al orașului Căușeni. Consiliul a verificat setul de acte, conform prevederilor Codului electoral nr. 325/2022.

Referitor la cererea prealabilă nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024, formulată de domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina, prin care se solicită anularea hotărârii nr. 15 din 22 octombrie 2024 a CECE Căușeni nr. 10/1, întemeindu-și pretențiile pe faptul că o ședință de desemnare a domnului Alexandru Donțu în calitate de candidat la funcția de primar al orașului Căușeni nu a fost organizată, Comisia constată următoarele.

Potrivit art. 94 alin. (1) din Codul electoral, dreptul de a depune contestații îl au alegătorii, candidații desemnați, grupurile de inițiativă, blocurile electorale, concurenții electorali sau participanții la referendum, care revendică încălcarea drepturilor lor legitime stabilite de prezentul cod și de alte acte normative în domeniul electoral.

Prin urmare, în baza art. 17 și art. 207 alin. (2) lit. e) din Codul administrativ coroborate cu art. 94 alin. (1) din Codul electoral, domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina nu fac parte din  categoria subiecților care au dreptul de a formula contestații, neavând astfel calitatea procesuală activă de a reclama o încălcare a drepturilor lor prin activitatea administrativă desfășurată de CECE Căușeni nr. 10/1, în sensul art. 17 din Codul administrativ și art. 94 alin. (1) din Codul electoral.

De asemenea, domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina nu dețin calitatea de concurenți electorali în cadrul alegerilor noi stabilite pentru data de 17 noiembrie 2024 și nu au prezentat argumente care să susțină încălcarea drepturilor lor în calitate de alegători.

Complementar, Comisia remarcă faptul că domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina afirmă că sunt membri ai organizației teritoriale a Partidului Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”. Cu toate acestea, aceștia nu au prezentat documente justificative (cerere de aderare, decizie a partidului care să confirme statutul de membru așa cum prevede articolul 4 din statutul partidului, hotărâre de nominalizare în structurile decizionale etc.) care să susțină această calitate, ceea ce afectează temeinicia contestației formulate.

Pornind de la cele expuse supra, Comisia concluzionează că pretențiile formulate de domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina nu îndeplinesc condițiile de admisibilitate prevăzute de legislația electorală.

 

În contextul celor expuse, Comisia Electorală Centrală conchide că hotărârea nr. 15 din 22 octombrie 2024 a CECE Căușeni nr. 10/1 „Cu privire la cererea de înregistrare a domnului Donțu Alexandru, în calitate de candidat la funcția de primar, desemnat de către Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, a simbolului electoral și confirmarea reprezentantului în Consiliul electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr.10/1” este legală și întemeiată, prin urmare, o va menține în vigoare.

 

Pentru motivele arătate și în temeiul art. 18, 32, 91 alin (3), 93 alin. (2) lit. a) și 101 alin. (3) lit. b) din Codul electoral nr. 325/2022 și în conformitate cu art. 10 alin. (1) și 78 alin. (1) din Codul administrativ nr. 116/2018, Comisia Electorală Centrală h o t ă r ă ș t e:

 

  1. Se respinge contestația (cererea prealabilă) a domnului Veaceslav Zmeu înregistrată sub nr. CEC-10ALN/2 din 24 octombrie 2024 ca fiind neîntemeiată.
  2. Contestația (cererea prealabilă) nr. CEC-10ALN/3 din 25 octombrie 2024 formulată de domnii Vladimir Godoroja, Andrei Bostan, Ion Ciocoi și doamna Natalia Capațina se declară inadmisibilă.

3. Se menține hotărârea nr. 15 din 22 octombrie 2024 a Consiliului electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr. 10/1 „Cu privire la cererea de înregistrare a domnului Alexandru Donțu în calitate de candidat la funcția de primar, desemnat de către Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr””.

4. Hotărârea se remite spre informare participanților la procedura administrativă.

5. Hotărârea nr. 15 din 22 octombrie 2024 a Consiliului electoral al circumscripției electorale orășenești Căușeni nr. 10/1 poate fi contestată la Judecătoria Căușeni, sediul Central (adresă: or. Căușeni, str. Ștefan cel Mare nr. 86), în termen de 3 zile de la data adoptării prezentei hotărâri.

 

Președinta

Comisiei Electorale Centrale                                                               Angelica CARAMAN

 

Chișinău, 29 octombrie 2024

Nr. 3158