logo

Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova

cu privire la responsabilitățile suplimentare ale unor autorități ale administrației publice centrale și entități în perioada electorală a alegerilor locale noi în unele localități din 17 noiembrie 2024


https://a.cec.md/ro/cu-privire-la-responsabilitatile-suplimentare-ale-unor-autoritati-ale-administra-2751_111295.html

HOTĂRÂRE cu privire la responsabilitățile suplimentare ale unor autorități ale administrației publice centrale și entități în perioada electorală a alegerilor locale noi în unele localități din 17 noiembrie 2024   În scopul asigurării condițiilor pentru buna desfășurare a alegerilor locale noi în unele localități din data de 17 noiembrie 2024 și în temeiul art. 28 și 32 din Codul electoral nr. 325/2022, Comisia Electorală Centrală hotărăşte:   1. În perioada electorală

HOTĂRÂRE
cu privire la responsabilitățile suplimentare ale unor autorități ale administrației
publice centrale și entități în perioada electorală a alegerilor locale noi
în unele localități din 17 noiembrie 2024
 
În scopul asigurării condițiilor pentru buna desfășurare a alegerilor locale noi în unele localități din data de 17 noiembrie 2024 și în temeiul art. 28 și 32 din Codul electoral nr. 325/2022, Comisia Electorală Centrală hotărăşte:
 
1. În perioada electorală a alegerilor locale noi din data de 17 noiembrie 2024, autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și entitățile stabilite la art. 28 alin. (1) din Codul electoral, cu excepția Ministerului Afacerilor Externe și Biroului politici de reintegrare, vor realiza responsabilitățile conform domeniului lor de activitate, prevăzute în respectivul articol.
2. Se stabilesc responsabilități suplimentare, conform domeniului de activitate, pentru unele autorități ale administrației publice centrale și entități, în perioada electorală a alegerilor locale noi, după cum urmează:
1) Ministerul Afacerilor Interne:
a) asigurarea păstrării buletinelor de vot împreună cu documentele/materialele recepționate de la organele electorale ierarhic inferioare după expirarea termenului de 3 luni de la confirmarea rezultatelor alegerilor;
b) documentarea și examinarea cazurilor privind plasarea publicității politice, a afișajului electoral în locurile neautorizate;
c) documentarea cazurilor de corupere și transportare organizată a alegătorilor către secțiile de votare și informarea organelor electorale despre aceste cazuri;
d) informarea Comisiei Electorale Centrale despre interdicțiile stabilite candidaților la funcția de primar în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Codul electoral.
2) Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale - acordarea de sprijin autorităților publice locale în vederea asigurării cerințelor și regulilor de apărare împotriva incendiilor și în procesul de accesibilizare a sediilor secțiilor de votare.
3) Ministerul Educației și Cercetării -  acordarea suportului în organizarea și desfășurarea procedurilor de verificare a autenticității copiilor de pe diplomele de studii prezentate de candidații desemnați la funcția de primar;
4) Ministerul Sănătății asigurarea procesului de vot pentru alegătorii care în ziua votării se vor afla în instituții medicale sau alte instituții medico-sanitare (colectarea și transmiterea către birourile electorale a cererilor privind votarea la locul aflării).
5) Serviciul Fiscal de Stat:
a) desemnarea persoanelor din cadrul serviciului pentru acordarea suportului operațional și metodologic Comisiei Electorale Centrale la verificarea rapoartelor financiare în partea ce ține de donațiile persoanelor fizice şi juridice, precum și detașarea unor funcționari la Comisia Electorală Centrală şi/sau antrenarea în procesul electoral nemijlocit la sediul în care își exercită activitatea;
b) în termen de trei zile lucrătoare din data recepționării solicitării Comisiei Electorale Centrale privind persoanele fizice care au făcut donații partidelor politice și/sau concurenților electorali, prezentarea informației cerute sub semnătură electronică la adresa de e-mail a Comisiei Electorale Centrale.
6) Ministerul Justițieiinformarea Comisiei Electorale Centrale despre interdicțiile stabilite candidaților la funcția de primar în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Codul electoral.
7) Autoritatea Națională de Integritate – informarea Comisiei Electorale Centrale despre interdicțiile stabilite candidaților la funcția de primar în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) din Codul electoral.
3. Despre executarea prezentei hotărâri, autoritățile menționate la punctele 1 și 2 vor informa Comisia Electorală Centrală în perioada electorală săptămânal  sau în caz de necesitate.
4. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).
 
Președinta
Comisiei Electorale Centrale                                                                  Angelica CARAMAN
 
Chișinău, 18 septembrie 2024
Nr. 2900