logo

Comisia Electorală Centrală a Republicii Moldova

cu privire la stabilirea locului și timpului recepționării documentelor pentru înregistrarea grupurilor de inițiativă și a candidaților la funcția de Președinte al Republicii Moldova în cadrul alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024


https://a.cec.md/ro/cu-privire-la-stabilirea-locului-si-timpului-receptionarii-documentelor-pentru-2751_110627.html

H O T Ă R Â R E cu privire la stabilirea locului și timpului recepționării documentelor pentru înregistrarea grupurilor de inițiativă și a candidaților la funcția de Președinte al Republicii Moldova în cadrul alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024   Prin Hotărârea Parlamentului Republicii Moldova nr. 122 din 16 mai 2024, alegerile pentru funcţia de Preşedinte al Republicii Moldova au fost stabilite pentru data de 20 octombrie 2024. În temeiul art. 32 alin. (1),

H O T Ă R Â R E

cu privire la stabilirea locului și timpului recepționării documentelor

pentru înregistrarea grupurilor de inițiativă și a candidaților la funcția de

Președinte al Republicii Moldova în cadrul alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024

 

Prin Hotărârea Parlamentului Republicii Moldova nr. 122 din 16 mai 2024, alegerile pentru funcţia de Preşedinte al Republicii Moldova au fost stabilite pentru data de 20 octombrie 2024.

În temeiul art. 32 alin. (1), 65 alin. (4) lit. a), 68 și 140 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022 și în conformitate cu pct. 43 lit. m) și n) din Regulamentul de activitate al Comisiei Electorale Centrale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1098/2023, pct. 11 din Regulamentul privind constituirea și înregistrarea grupurilor de inițiativă, întocmirea, prezentarea și verificarea listelor de subscripție, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1166/2023, pct. 17 și 18 din Regulamentul privind particularitățile de desemnare și înregistrare a candidaților la alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1205/2023, Comisia Electorală Centrală hotărăște:

 

  1. Primirea documentelor pentru înregistrarea grupurilor de inițiativă în vederea susținerii candidaților la funcția de Președinte al Republicii Moldova în cadrul alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024 va avea loc în perioada 21 – 31 august 2024 inclusiv, la sediul Comisiei Electorale Centrale (adresă: mun. Chișinău, str. V. Alecsandri, nr. 119, biroul nr. 202), după următorul program:

a) 21-30 august 2024, între orele 9:00 – 16:00 (pauză de masă 12:00 – 13:00);

b) în ziua de 31 august 2024, între orele 10:00 – 17:00 (pauză de masă 12:00 – 13:00).

  1. Primirea documentelor pentru înregistrarea candidaților la funcția de Președinte al Republicii Moldova va avea loc în perioada 21 august – 20 septembrie 2024 inclusiv, la sediul Comisiei Electorale Centrale (adresă: mun. Chișinău, str. V. Alecsandri, nr. 119, biroul nr. 202), după următorul program:

a) în zilele lucrătoare, de luni până vineri, între orele 9:00 – 16:00 (pauză de masă 12:00 – 13:00);

b) în ziua de 20 septembrie 2024, între orele 9:00 – 17:00 (pauză de masă 12:00 – 13:00).

  1. Se constituie comisia de tragere la sorți în vederea stabilirii ordinii de primire a documentelor, în următoarea componență:
  1. Angelica CARAMAN - președinte;
  2. Tatiana BARBUROȘ - membru;
  3. Vadim FILIPOV - membru;
  4. Andrei GASIUC - membru;
  5. Cristina ANGHELI - membru;
  6. Dana MUNTEANU - membru supleant;
  7. Vasile POSTOLACHE  - membru supleant;
  8. Marian PUIU - membru supleant;
  9. Marcel CRISTEA - membru supleant.
  1.  Comisiile de recepționare și verificare a documentelor depuse pentru înregistrarea grupurilor de inițiativă și/sau a candidaților la funcția de Președinte al Republicii Moldova vor fi constituite prin dispoziția președintelui Comisiei Electorale Centrale, din membri ai Comisiei Electorale Centrale și funcționari ai Aparatului Comisiei Electorale Centrale.
  2.  Comisia de recepționare și verificare, în procesul de examinare a actelor prezentate, poate solicita de la solicitanți documente sau informații suplimentare necesare pentru emiterea actului administrativ solicitat, fiind stabilit pentru prezentarea acestora un termen rezonabil.
  3. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a  Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile de la data adoptării, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).

 

Secretara

Comisiei Electorale Centrale                                                                     Dana MUNTEANU

                                          

Chișinău, 16 august 2024

Nr. 2709