H O T Ă R Â R E
cu privire la organizarea secțiilor de votare în străinătate și secțiilor de votare
pentru votul prin corespondență pentru referendumul republican constituțional
și alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 20 octombrie 2024
Prin Hotărârile nr. 121 și 122 din 16 mai 2024, Parlamentul Republicii Moldova a declarat, pentru data de 20 octombrie 2024, desfășurarea referendumului republican constituțional și, respectiv, a stabilit pentru aceeași dată alegeri pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova.
Cadrul normativ pentru organizarea și constituirea secțiilor de votare din străinătate este stabilit de art. 39 din Codul electoral nr. 325/2022 și prevederile Regulamentului privind constituirea secțiilor de votare peste hotare, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2542/2024.
Pentru organizarea și constituirea secțiilor de votare pentru votul prin corespondență cadrul normativ este stabilit la art. 11 și 13 din Legea nr. 109/2024 privind implementarea parțială a votului prin corespondență și prevederile Regulamentului privind particularitățile organizării şi implementării votului prin corespondență, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2680/2024.
Astfel, cetățenii Republicii Moldova cu drept de vot aflați în străinătate pot vota la oricare secție de votare constituită peste hotare, indiferent de statutul aflării lor pe teritoriul țării gazdă.
Cetățenii Republicii Moldova aflați pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, Canadei, Regatului Norvegiei, Regatului Suediei, Republicii Finlanda şi Republicii Islanda pot utiliza drept metodă alternativă de vot, votarea prin corespondență.
Pentru a-și exprima votul prin corespondență, cetățenii ce optează pentru respectiva modalitate de vot, se înregistrează în prealabil prin intermediul paginii web oficiale a Comisiei Electorale Centrale, conform procedurii stabilite în Regulamentul privind particularitățile organizării şi implementării votului prin corespondență.
Constituirea secțiilor de votare din străinătate se stabilește de către Comisia Electorală Centrală, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor Externe privind îndeplinirea condiției ce vizează obținerea acordului autorităților competente ale țării respective și posibilitatea asigurării din punct de vedere tehnic și logistic a procesului de votare.
În cazul alegerilor parlamentare, prezidențiale şi al referendumurilor republicane, pe lângă misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova pot fi organizate una sau mai multe secții de votare pentru alegătorii care se află în străinătate la data scrutinului.
Temeiul de bază pentru constituirea secțiilor de votare din străinătate este dinamica participării alegătorilor la secțiile de votare din străinătate la ultimele 3 scrutine naționale, ținând cont complementar de:
1) datele înregistrării prealabile;
2) informațiile prezentate de Ministerul Afacerilor Externe cu privire la numărul şi locul aflării cetățenilor Republicii Moldova în străinătate;
3) alte informații relevante: date oficiale deținute și/sau publicate periodic de autoritățile competente ale țărilor gazdă privind numărul și locul aflării cetățenilor Republicii Moldova în străinătate, date prezentate de Biroul relații cu diaspora din cadrul Cancelariei de Stat.
Cu acordul autorităților competente ale țărilor gazdă, pot fi organizate secții de votare pentru o localitate sau mai multe localități în care, conform datelor Ministerului Afacerilor Externe, se află temporar sau domiciliază cel puțin 500 de alegători cetățeni ai Republicii Moldova. Comisia Electorală Centrală poate decide amplasarea sau reamplasarea secțiilor de votare, în condițiile art. 39 alin. (2) și (4) din Codul electoral nr. 325/2022, în baza propunerilor scrise ale cetățenilor Republicii Moldova cu drept de vot, transmise Comisiei, inclusiv prin intermediul Biroului relații cu diaspora, precum și a altor informații relevante legate de votul în străinătate.
Pentru votul prin corespondență, Comisia Electorală Centrală organizează secțiile de votare cu cel puțin 35 de zile înainte de data alegerilor, cu condiția că acestea cuprind cel puțin 30 şi cel mult 2500 de alegători incluși în listele electorale pentru votul prin corespondență pe teritoriul unei țări. Listele electorale pentru votul prin corespondență se formează din cetățenii Republicii Moldova care s-au înregistrat în prealabil pentru respectiva modalitate de vot.
În scopul punerii în aplicare a Hotărârilor Parlamentului Republicii Moldova sus-menționate și prevederilor Legii nr. 109/2024 privind implementarea parțială a votului prin corespondență, Comisia Electorală Centrală a aprobat, prin hotărârea nr. 2633 din 16 iulie 2024, Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 și prin Dispoziția nr. 81-a din 31 iulie 2024 a Președintei Comisiei Electorale Centrale, Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și implementare a votului prin corespondență la alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și referendumul republican constituțional din 20 octombrie 2024. Conform art. 38 din Codul electoral nr. 325/2022 și art. 13 din Legea nr. 109/2024, secțiile de votare din străinătate și secțiile pentru votul prin corespondență se constituie cu cel puțin 35 de zile înainte de data alegerilor, acest termen fiind reflectat în pct. 10 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 și pct. 1 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și implementare a votului prin corespondență, care stabilesc că termenul limită este data de 15 septembrie inclusiv.
În cadrul executării prevederilor precitate, au fost realizate acțiunile descrise în cele ce urmează:
I. Prin adresa nr. CEC-8/5340 din 15 iulie 2024, Comisia Electorală Centrală a solicitat Ministerului Afacerilor Externe, Serviciului de Informații și Securitate, Cancelariei de Stat, Agenției Servicii Publice și Agenției de Guvernare Electronică să desemneze câte un reprezentant din partea instituției pentru a fi inclus în grupul de lucru interinstituțional ce va avea drept scop coordonarea și realizarea acțiunilor necesare organizării secțiilor de votare din străinătate la scrutinele din 20 octombrie 2024.
II. Ulterior, prin adresa nr. CEC-8/5432 din 26 iulie 2024, Comisia Electorală Centrală a transmis Ministerului Afacerilor Externe, spre consultare, dispoziția cu privire la componența nominală a Grupului de lucru interinstituțional privind organizarea secțiilor de votare din străinătate la scrutinele din 20 octombrie 2024 și Planul de acțiuni în vederea realizării activităților de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 în secțiile de votare peste hotare.
III. Prin adresa nr. CEC-8/5647 din 16 august 2024, Comisia Electorală Centrală a solicitat Ministerului Afacerilor Externe, în conformitate cu art. 39 alin. (4) – (5) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct. 3 din Planul de acțiuni în vederea realizării activităților de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 în secțiile de votare peste hotare, prezentarea informațiilor cu privire la numărul și locul aflării cetățenilor Republicii Moldova în străinătate, după posibilitate, pe regiuni din țara gazdă și/sau localitate și acordul și/sau interdicția de a organiza secții de votare recepționate de la autoritățile competente ale statelor în care Republica Moldova are misiuni diplomatice sau/și oficii consultare, precum și localitățile unde, conform datelor Ministerului Afacerilor Externe, se află temporar sau domiciliază permanent cel puțin 500 de alegători cetățeni ai Republicii Moldova. În context, Ministerul Afacerilor Externe a informat că Republica Cehă permite organizarea secțiilor de votare doar în cadrul misiunilor diplomatice și oficiilor consultare ale Republicii Moldova.
IV. În corespundere cu prevederile art. 39 alin. (8) din Codul electoral nr. 325/2022, până la constituirea secțiilor de votare în străinătate, pe resursele informaționale ale Comisiei se publică informații despre numărul şi posibilele locații ale secțiilor de votare peste hotare. În măsura posibilităților, informațiile se afișează în format de date deschise, iar în baza datelor disponibile, informațiile vor fi structurate și prezentate la nivel de țară/localitate.
Astfel, Comisia Electorală Centrală, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, pe data de 19 august 2024 a dat publicității informațiile preliminare despre posibilele locații ale secțiilor de votare din străinătate ce urmează a fi constituite pentru desfășurarea referendumului republican constituțional și a alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024, în număr de 278.
V. Potrivit pct. 3 din Regulamentul privind înregistrarea prealabilă, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2513/2024, înregistrarea prealabilă reprezintă o procedură prin care cetățenii Republicii Moldova cu drept de vot, care în ziua alegerilor se vor afla în străinătate, se înregistrează în prealabil și în mod benevol, prin intermediul paginii web oficiale administrate de Comisia Electorală Centrală sau prin cerere scrisă, individuală sau în grup.
La data de 6 septembrie curent, în corespundere cu pct. 11 din regulament, procedura înregistrării prealabile pentru scrutinele din 20 octombrie 2024, s-a finalizat. Respectiv, conform situației la etapa de finalizare a înregistrării prealabile, sunt depuse 19709 cereri pentru votul în secțiile de votare din străinătate și 1997 înregistrări pentru votul prin corespondență la scrutinele din 20 octombrie 2024. În total, la data de 6 septembrie în aplicația „Înregistrarea Prealabilă” erau contabilizate 118613 cereri, inclusiv pentru scrutinele anterioare.
VI. A fost recepționată o cerere scrisă în grup, semnată de 6 persoane, care s-au înregistrat pentru localitatea Chiavari, Republica Italiană. Totodată, Comisiei Electorale Centrale au fost expediate 7 solicitări din partea cetățenilor privind necesitatea organizării secțiilor de votare în țara lor de reședință, și anume: Republica Franceză, localitatea Marseille; Irlanda, localitatea Naas, comitatul Kildare; Republica Italiană, localitatea Terni; Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, localitatea Leeds; Republica Poloneză, localitatea Cracovia; Regatul Spaniei, insulele Tenerife și Statele Unite ale Americii, localitatea San Francisco.
VII. Prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1716/2023 cu privire la aprobarea bugetului Comisiei Electorale Centrale pentru anul 2024, au fost prevăzute cheltuielile estimative necesare pentru organizarea a 209 birouri electorale ale secțiilor de votare peste hotarele țării. Ulterior, prin hotărârea nr. 2572/2024, Comisia Electorală Centrală a aprobat Devizul estimativ de cheltuieli pentru organizarea și desfășurarea referendumului republican constituțional și Devizul estimativ de cheltuieli suplimentar pentru organizarea și desfășurarea alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 20 octombrie 2024, ce conținea calcule pentru activitatea a 24 de birouri electorale peste hotare suplimentare.
În urma analizei tuturor propunerilor recepționate, a datelor înregistrărilor prealabile, a informaţiilor obţinute de Ministerul Afacerilor Externe de la autorităţile competente ale ţărilor de reşedinţă a cetăţenilor Republicii Moldova privind numărul şi locul aflării acestora, în conformitate cu art. 39 alin. (4) din Codul electoral, Comisia Electorală Centrală a transmis Ministerului Afacerilor Externe, spre avizare, lista secțiilor de votare care se preconizează a fi organizate în străinătate în număr de 242, inclusiv cu solicitarea informației privind:
- existența acordului autorităților competente ale țărilor gazdă unde se preconizează a fi constituite secții de votare;
- posibilitatea asigurării procesului de votare în secțiile de votare respective din punct de vedere tehnic și logistic.
VIII. Ministerul Afacerilor Externe, prin avizul înregistrat sub nr. CEC-7/16186 din 14 septembrie, a informat Comisia Electorală Centrală despre susținerea listei secțiilor de votare care se preconizează a fi constituite peste hotarele țării pentru organizarea și desfășurarea referendumului republican constituțional și a alegerilor prezidențiale din 20 octombrie 2024, însă cu luarea în considerare a propunerilor, recomandărilor, riscurilor și excepțiilor pentru secțiile de votare prezentate în continuare, ce nu întrunesc toate condițiile prevăzute la art. 39 alin. (4) din Codul electoral nr. 325/2022. Ministerul Afacerilor Externe a solicitat și suportul Serviciului de Informații și Securitate în verificarea sub aspectul securității și prezentarea informațiilor/datelor relevante în partea ce ține de posibilitatea asigurării din punctul de vedere tehnic și al securității a procesului electoral în secțiile de votare transmise de către Comisie pentru avizare.
Sub aspectul îndeplinirii condiției ce vizează obținerea acordului autorităților competente ale țărilor gazdă, ministerul aduce la cunoștință că autoritățile competente din toate țările unde urmează a fi constituite secții de votare au permis de principiu formarea acestora.
În privința îndeplinirii condiției ce vizează posibilitatea asigurării din punct de vedere tehnic și logistic, precum și al securității a procesului de votare, se confirmă îndeplinirea acestei condiții pentru lista secțiilor de votare transmise de către Comisie spre avizare, cu următoarele propuneri, recomandări, riscuri și excepții:
• cu referire la secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Spania, se consideră oportun de a organiza doar o secție de votare în or. Santander, iar Santander 2 să fie amplasată în or. San Sebastian;
• cu referire la secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Germania, se consideră necesar și oportun dublarea secției de vot în or. Dusseldorf și or. Dortmund, precum și constituirea a câte o secție de vot în or. Dresda și or. Papenburg;
• privitor la secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Franța, s-a invocat recepționarea refuzului din partea autorităților administrației publice locale de a organiza secție de votare în localitatea Saint Denis, pe motiv de securitate locală;
• cu referire la secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Israel, misiunea diplomatică din Tel Aviv a informat că situația de securitate din Israel continuă să se deterioreze. În acest sens, în perspectiva organizării procesului de vot pentru alegerile din 20 octombrie 2024, pe teritoriul Statului Israel, se propune, pentru a nu periclita mersul procesului electoral, să se țină cont de aspectul securității cetățenilor moldoveni și, după cum misiunea diplomatică și autoritățile israeliene au recomandat anterior, a se evita sudul și nordul Israelului, limitând organizarea procesului electoral la orașul Tel Aviv;
• privitor la secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Ucraina, misiunea diplomatică din Kiev a subliniat că situația de securitate din Ucraina continuă să fie agravată de atacurile Federației Ruse asupra obiectelor de infrastructură, inclusiv civilă a Ucrainei. În eventualitatea organizării secțiilor de vot în incinta misiunilor diplomatice și consulare (la Kiev și Odesa), trebuie de ținut cont de faptul că acestea nu dispun de capacitățile necesare pentru a adăposti votanți în caz de alarmă aeriană, precum și de faptul că secția de vot urmează să-și sisteze temporar activitatea pe perioada alarmei aeriene;
• în ceea ce privește secțiile de votare propuse pentru a fi constituite în Federația Rusă, misiunea diplomatică din Moscova a informat că situația de securitate din Federația Rusă pe parcursul anului 2024 s-a înrăutățit semnificativ. Având în vedere riscurile existente, organizarea scrutinului în Federația Rusă necesită o realizare cu prudență sporită, iar locația amplasării secțiilor de votare urmează a fi selectată ținând cont de nivelul de securitate al sectorului pe aspecte de apărare antiaeriană și asigurare a ordinii publice. Drept excepție poate servi teritoriul misiunilor diplomatice, care nu au fost o țintă a unor atacuri și nici nu au existat incidente de securitate conexe în intervalul februarie 2022 - prezent.
Având în vedere mecanismul legal de organizare și constituire a secțiilor de votare peste hotarele țării, ținând cont de propunerile, recomandările, riscurile și excepțiile expuse în avizul Ministerului Afacerilor Externe, informațiile Serviciului de Informații și Securitate, în conformitate cu Regulamentul privind constituirea secțiilor de votare peste hotare, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2542/2024, Regulamentul privind particularitățile organizării şi implementării votului prin corespondență, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2680/2024, pct. 10 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 și pct. 1 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și implementare a votului prin corespondență, în temeiul art. 27, 32, 39 alin. (4), 134 și 198 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022, art. 11 alin. (1) lit. g) și art. 13 din Legea nr. 109/2024 privind implementarea parțială a votului prin corespondență, Comisia Electorală Centrală hotărăște:
1. Se organizează secțiile de votare în străinătate, inclusiv pentru votul prin corespondență la referendumul republican constituțional și alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 20 octombrie 2024 (conform anexei).
2. Se pune în sarcina Ministerului Afacerilor Externe identificarea localurilor secțiilor de votare, conform condițiilor tehnice stabilite în Instrucțiunea cu privire la asigurarea infrastructurii secţiei de votare, aprobată prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1186/2023, precum și propunerea persoanelor în calitate de președinți și secretari ai birourilor electorale ale secțiilor de votare.
3. Consiliul electoral al circumscripției electorale pentru secțiile de votare constituite în străinătate nr. 38 va constitui secțiile de votare și birourile electorale ale acestora în termenele stabilite în Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova și a referendumului republican constituțional din 20 octombrie 2024 și în Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și implementare a votului prin corespondență.
4. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).
Președinta
Comisiei Electorale Centrale Angelica CARAMAN
Chișinău, 14 septembrie 2024
Nr. 2866
Anexă
la hotărârea Comisiei Electorale Centrale
nr. 2866 din 14 septembrie 2024
LISTA
secțiilor de votare în străinătate, inclusiv pentru votul prin corespondență
la referendumul republican constituțional
și alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 20 octombrie 2024
Nr. d/o |
Denumirea țării |
Nr. secțiilor de votare |
Locațiile secțiilor de votare |
|
1. |
Republica Austria |
1 |
or. Viena (ambasadă) |
|
2 |
or. Innsbruck (consulat onorific) |
|||
Total |
2 |
|||
2. |
Republica Azerbaidjan |
3 |
or. Baku (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
3. |
Republica Belarus |
4 |
or. Minsk (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
4. |
Regatul Belgiei |
5 |
or. Bruxelles 1 (ambasadă) |
|
6 |
or. Bruxelles 2 (misiunea RM pe lângă UE) |
|||
7 |
or. Hasselt (consulat onorific) |
|||
8 |
or. Antwerp |
|||
Total |
4 |
|||
5. |
Republica Bulgară |
9 |
or. Sofia (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
6. |
Canada |
10 |
or. Ottawa (ambasadă) |
|
11 |
or. Calgary |
|||
12 |
or. Montreal 1 |
|||
13 |
or. Montreal 2 |
|||
14 |
or. Toronto |
|||
15 |
or. Vancouver |
|||
Total |
6 |
|||
7. |
Republica Cehă |
16 |
or. Praga 1 (ambasadă) |
|
17 |
or. Praga 2 |
|||
Total |
2 |
|||
8. |
Republica Populară Chineză |
18 |
or. Beijing (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
9. |
Republica Cipru |
19 |
or. Limassol (consulat onorific) |
|
Total |
1 |
|||
10. |
Regatul Danemarcei |
20 |
or. Copenhaga |
|
21 |
or. Aarhus |
|||
Total |
2 |
|||
11. |
Elveția |
22 |
or. Geneva (misiune) |
|
23 |
or. Zurich |
|||
Total |
2 |
|||
12. |
Emiratele Arabe Unite |
24 |
or. Abu Dhabi (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
13. |
Republica Estonă |
25 |
or. Tallinn (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
14. |
Republica Franceză |
26 |
or. Paris 1 (ambasadă) |
|
27 |
or. Paris 2 |
|||
28 |
or. Paris 3 |
|||
29 |
or. Paris 4 |
|||
30 |
or. Paris 5 |
|||
31 |
or. Paris 6 |
|||
32 |
or. Paris 7 (Creteil) |
|||
33 |
or. Paris 8 (Livry-Gargan) |
|||
34 |
or. Montreuil 1 |
|||
35 |
or. Montreuil 2 |
|||
36 |
or. Villeneuve-Saint-Georges 1 |
|||
37 |
or. Villeneuve-Saint-Georges 2 |
|||
38 |
or. Strasbourg (misiune) |
|||
39 |
or. Bordeaux (consulat onorific) |
|||
40 |
or. Lyon |
|||
41 |
or. Nice 1 (consulat general) |
|||
42 |
or. Nice 2 |
|||
43 |
or. Marseille |
|||
44 |
or. Toulouse (consulat onorific) |
|||
45 |
or. Nantes |
|||
Total |
20 |
|||
15. |
Republica Federală Germania |
46 |
or. Berlin 1 (ambasadă) |
|
47 |
or. Berlin 2 |
|||
48 |
or. Brandenburg (Potsdam) |
|||
49 |
or. Frankfurt pe Main 1 (consulat general) |
|||
50 |
or. Frankfurt pe Main 2 |
|||
51 |
or. Frankfurt pe Main 3 |
|||
52 |
or. Frankfurt pe Main 4 (Köln) |
|||
53 |
or. Frankfurt pe Main 5 (Kaiserslautern) |
|||
54 |
or. Hamburg |
|||
55 |
or. Hamburg (Rostock) |
|||
56 |
or. Bremen |
|||
57 |
or. Kassel |
|||
58 |
or. Kassel (Erfurt) |
|||
59 |
or. Nürnberg |
|||
60 |
or. München |
|||
61 |
or. München (Regensburg) |
|||
62 |
or. Augsburg |
|||
63 |
or. Stuttgart |
|||
64 |
or. Stuttgart (Villingen-Schwenningen) |
|||
65 |
or. Leipzig |
|||
66 |
or. Dusseldorf |
|||
67 |
or. Dusseldorf (Dortmund) |
|||
68 |
or. Hanovra |
|||
69 |
or. Osnabrück |
|||
70 |
or. Dresda |
|||
71 |
or. Papenburg |
|||
Total |
26 |
|||
16. |
Republica Elenă |
72 |
or. Atena 1 (ambasadă) |
|
73 |
or. Atena 2 |
|||
Total |
2 |
|||
17. |
India |
74 |
or. New Delhi (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
18. |
Irlanda |
75 |
or. Dublin 1 (ambasadă) |
|
76 |
or. Dublin 2 |
|||
77 |
or. Dublin 3 |
|||
78 |
or. Dublin 4 |
|||
79 |
or. Dublin 5 |
|||
80 |
or. Dublin 6 (Lucan) |
|||
81 |
or. Limerick |
|||
82 |
or. Drogheda |
|||
83 |
or. Cork |
|||
84 |
or. Carlow |
|||
Total |
10 |
|||
19. |
Israel |
85 |
or. Tel-Aviv 1 (ambasadă) |
|
86 |
or. Tel-Aviv 2 |
|||
Total |
2 |
|||
20. |
Republica Italiană |
87 |
or. Roma 1 |
|
88 |
or. Roma 2 |
|||
89 |
or. Latina |
|||
90 |
or. Viterbo |
|||
91 |
or. Lecce |
|||
92 |
or. Florenţa (Firenze) |
|||
93 |
or. Livorno |
|||
94 |
or. Grosseto |
|||
95 |
or. Siena |
|||
96 |
or. Genova |
|||
97 |
or. Chiavari |
|||
98 |
or. Milano 1 |
|||
99 |
or. Milano 2 |
|||
100 |
or. Brescia |
|||
101 |
or. Monza |
|||
102 |
or. Mantova |
|||
103 |
or. Pavia |
|||
104 |
or. Bergamo |
|||
105 |
or. Como |
|||
106 |
or. Lecco |
|||
107 |
or. Varese |
|||
108 |
or. Cremona |
|||
109 |
or. Napoli |
|||
110 |
or. Padova |
|||
111 |
or. Padova |
|||
112 |
or. Veneția (Mestre) 1 |
|||
113 |
or. Veneția (Mestre) 2 |
|||
114 |
or. Verona 1 |
|||
115 |
or. Verona 2 |
|||
116 |
or. Vicenza |
|||
117 |
or. Treviso |
|||
118 |
or. Belluno |
|||
119 |
or. Rovigo |
|||
120 |
or. Parma 1 |
|||
121 |
or. Parma 2 |
|||
122 |
or. Bologna 1 |
|||
123 |
or. Bologna 2 |
|||
124 |
or. Modena |
|||
125 |
or. Reggio Emilia |
|||
126 |
or. Ferrara |
|||
127 |
or. Ravena |
|||
128 |
or. Faenza |
|||
129 |
or. Rimini |
|||
130 |
or. Forli-Cesena |
|||
131 |
or. Piacenza |
|||
132 |
or. Perugia |
|||
133 |
or. Terni |
|||
134 |
or. Pesaro |
|||
135 |
or. Pesaro (Fano) |
|||
136 |
or. Ancona |
|||
137 |
or. Torino 1 |
|||
138 |
or. Torino 2 |
|||
139 |
or. Alexandria |
|||
140 |
or. Cuneo |
|||
141 |
or. Trento |
|||
142 |
or. Bolzano |
|||
143 |
or. Udine |
|||
144 |
or. Pordenone |
|||
145 |
or. Reggio Calabria |
|||
146 |
or. Pescara |
|||
Total |
60 |
|||
21. |
Japonia |
147 |
or. Tokyo (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
22. |
Republica Letonia |
148 |
or. Riga (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
23. |
Republica Lituania |
149 |
or. Vilnius (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
24. |
Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord |
150 |
or. Londra 1 (ambasadă) |
|
151 |
or. Londra 2 (Stratford) |
|||
152 |
or. Londra 3 (Ilford) |
|||
153 |
or. Londra 4 (Romford) |
|||
154 |
or. Londra 5 (Essex 1) |
|||
155 |
or. Londra 6 (Essex 2) |
|||
156 |
or. Londra 7 (Grace) |
|||
157 |
or. Londra 8 (Luton) |
|||
158 |
or. Birmingham |
|||
159 |
or. Birmingham (Leicester) |
|||
160 |
or. Northampton 1 |
|||
161 |
or. Northampton 2 |
|||
162 |
or. Northampton (Corby) |
|||
163 |
or. Manchester |
|||
164 |
or. Manchester (Liverpool) |
|||
165 |
or. Glasgow |
|||
166 |
or. Belfast |
|||
Total |
17 |
|||
25. |
Regatul Norvegiei |
167 |
or. Oslo |
|
Total |
1 |
|||
26. |
Regatul Țărilor de Jos |
168 |
or. Haga (ambasadă) |
|
169 |
or. Haga (Groningen) |
|||
Total |
2 |
|||
27. |
Republica Poloneză |
170 |
or. Varşovia (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
28. |
Republica Portugheză |
171 |
or. Lisabona (ambasadă) |
|
172 |
or. Lisabona (Cascais) |
|||
173 |
or. Setubal |
|||
174 |
or. Portimao |
|||
175 |
or. Portimao (Faro) |
|||
176 |
or. Porto |
|||
Total |
6 |
|||
29. |
Qatar |
177 |
or. Doha (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
30. |
România |
178 |
or. Bucureşti 1(ambasadă) |
|
179 |
or. Bucureşti 2 (secţia consulară) |
|||
180 |
or. București 3 |
|||
181 |
or. Iași 1 (consulat general) |
|||
182 |
or. Iași |
|||
183 |
or. Bacău |
|||
184 |
or. Brașov |
|||
185 |
or. Cluj-Napoca 1 |
|||
186 |
or. Cluj-Napoca 2 |
|||
187 |
or. Constanța |
|||
188 |
or. Craiova |
|||
189 |
or. Galați |
|||
190 |
or. Oradea |
|||
191 |
or. Sibiu |
|||
192 |
or. Suceava |
|||
193 |
or. Timișoara |
|||
Total |
16 |
|||
31. |
Federația Rusă |
194 |
or. Moscova 1 (secția consulară a ambasadei) |
|
195 |
or. Moscova 2 (secția consulară a ambasadei) |
|||
196 |
or. Sankt-Petersburg |
|||
197 |
or. Iaroslav |
|||
198 |
or. Surgut / Hantî-Mansiisk |
|||
Total |
5 |
|||
32. |
Regatul Spaniei |
199 |
or. Madrid (ambasadă) |
|
200 |
or. Barcelona 1 (consulat general) |
|||
201 |
or. Barcelona 2 (regiunea Barcelona) |
|||
202 |
or. Santander |
|||
203 |
or. San Sebastian |
|||
204 |
or. Pamplona |
|||
205 |
or. Malaga |
|||
206 |
or. Valencia |
|||
207 |
or. Alicante |
|||
208 |
or. Vinaros |
|||
209 |
or. Palma de Malorca (Insulele Baleare) |
|||
Total |
11 |
|||
33. |
Statele Unite ale Americii |
210 |
or. Washington, DC (ambasadă) |
|
211 |
or. New York, NY (misiune) |
|||
212 |
or. Asheville, NC |
|||
213 |
or. Atlanta, GA |
|||
214 |
or. Boston, MA |
|||
215 |
or. Chicago |
|||
216 |
or. Chicago |
|||
217 |
or. Dallas, TX |
|||
218 |
or. Denver, CO |
|||
219 |
or. Minneapolis, MN |
|||
220 |
or. Orlando, FL |
|||
221 |
or. Sacramento, CA |
|||
222 |
or. Seattle, WA |
|||
223 |
or. Las Vegas, NV |
|||
224 |
or. Pensacola, FL |
|||
225 |
or. Miami, FL |
|||
Total |
16 |
|||
34. |
Regatul Suediei |
226 |
or. Stockholm (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
35. |
Republica Turcia |
227 |
or. Ankara (ambasadă) |
|
228 |
or. Istanbul (consulat general) |
|||
Total |
2 |
|||
36. |
Ucraina |
229 |
or. Kiev (ambasadă) |
|
230 |
or. Odessa (consulat general) |
|||
Total |
2 |
|||
37. |
Republica Ungară |
231 |
or. Budapesta (ambasadă) |
|
Total |
1 |
|||
Secțiile de votare pentru votul prin corespondență |
||||
38. |
Statele Unite ale Americii (procesarea plicurilor din Statele Unite ale Americii)
|
232 |
or. Washington, DC |
|
Total |
1 |
|||
39. |
Canada (procesarea plicurilor din Canada) |
233 |
or. Ottawa, ON |
|
Total |
1 |
|||
40. |
Regatul Suediei (procesarea plicurilor din: Regatul Suediei, Regatul Norvegiei, Republica Finlanda și Republica Islanda) |
234 |
or. Stockholm |
|
Total |
1 |
|||
|
TOTAL |
234 |