Nr. 1288 - cu privire la responsabilitățile suplimentare ale unor autorități ale administrației publice centrale şi entități în perioada electorală a alegerilor locale generale din 5 noiembrie 2023

  • 19.09.2023
  • 1641
  • 0

HOTĂRÂRE

cu privire la responsabilitățile suplimentare ale unor autorități ale administrației

publice centrale şi entități în perioada electorală a alegerilor locale generale

din 5 noiembrie 2023

 

În scopul asigurării condițiilor pentru buna desfășurare a alegerilor locale generale din data de 5 noiembrie 2023 şi în temeiul art. 28 și 32 din Codul electoral nr. 325/2022, Comisia Electorală Centrală hotărăşte:

 

1. În perioada electorală a alegerilor locale generale din data de 5 noiembrie 2023, autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și entitățile stabilite la art. 28 alin. (1) din Codul electoral vor realiza responsabilitățile conform domeniului lor de activitate, prevăzute în respectivul articol.

2. Se stabilesc responsabilități suplimentare, conform domeniului de activitate, pentru unele autorități ale administrației publice centrale și entități, în perioada electorală a alegerilor locale generale din data de 5 noiembrie 2023, după cum urmează:

1) Ministerul Afacerilor Interne:

a) acordarea de asistență organelor electorale în vederea escortării buletinelor de vot împreună cu alte documente electorale către inspectoratele teritoriale de poliție pentru depozitare pe un termen de 3 luni;

b) asigurarea nimicirii, după posibilitate prin reciclare, a buletinelor de vot împreună cu documentele/materialele transmise inspectoratelor teritoriale de poliție de către organele electorale inferioare după expirarea termenului de 3 luni de la confirmarea rezultatelor alegerilor;

c) documentarea și examinarea cazurilor privind plasarea publicității politice, a afișajului electoral în locurile neautorizate;

d) documentarea cazurilor de corupere și transportare organizată a alegătorilor către secțiile de votare și informarea organelor electorale despre aceste cazuri.

2) Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale:

acordarea de sprijin autorităților publice locale în procesul de accesibilizare a sediilor secțiilor de votare.

3) Ministerul Educației și Cercetării:

acordarea de sprijin Comisiei Electorale Centrale și Centrului de instruire continuă în domeniul electoral în organizarea și desfășurarea procedurii de certificare a funcționarilor electorali.

4) Serviciul Fiscal de Stat:

a) desemnarea persoanelor din cadrul serviciului pentru acordarea suportului operațional şi metodologic Comisiei Electorale Centrale la verificarea rapoartelor financiare în partea ce ține de donațiile persoanelor fizice şi juridice, precum și detașarea unor funcționari la Comisia Electorală Centrală şi/sau antrenarea în procesul electoral nemijlocit la sediul în care își exercită activitatea;

b) în termen de trei zile lucrătoare din data recepționării solicitării Comisiei Electorale Centrale sau a consiliului electoral de circumscripție privind persoanele fizice care au făcut donații partidelor politice și/sau concurenților electorali, prezentarea informației solicitate sub semnătură electronică la adresa de e-mail a Comisiei Electorale Centrale sau a consiliului electoral de circumscripție.

3. Despre executarea prezentei hotărâri, autoritățile menționate la punctele 1 și 2 vor informa Comisia Electorală Centrală după cum urmează: la 2, 16, 30 octombrie 2023 și suplimentar la solicitarea Comisiei sau în caz de necesitate.

4. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).

 

Președinta

Comisiei Electorale Centrale                                                                    Angelica CARAMAN

 

Chișinău, 19 septembrie 2023

Nr. 1288