Autoritățile administrației publice locale vor stabili locuri minime pentru afișaje electorale și localuri pentru întâlnirea cu alegătorii

  • 17.09.2024
  • 524
  • 0

Autoritățile administrației publice locale din țară au obligația să stabilească și să asigure un minim de locuri speciale de afișaj electoral, precum și un minim de localuri pentru desfășurarea întâlnirilor cu alegătorii de către candidații la funcția de Președinte al Republicii Moldova și participanții la referendumul republican constituțional. Conform legislației, termenul este de 3 zile până la data începerii campaniei electorale.

Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de 2 metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare 6 mii de alegători. În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin 2 metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate.

Campania electorală va începe la data de 20 septembrie 2024.

Toate detaliile despre referendumul republican constituțional și alegerile pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova le puteți vedea pe pagina web oficială a Comisiei https://cec.md, rubricile „Referendum constituțional 20.10.2024” și „Alegeri prezidențiale 20.10.2024”.