Modul de sesizare a comisiei de disciplină

1) Comisia de disciplină pentru funcționarii publici și persoanele angajate pe bază de contract individual de muncă din cadrul Comisiei Electorale Centrale

Comisia de disciplină din cadrul Comisiei Electorale Centrale este constituită prin dispoziția nr. 72-a din 02 octombrie 2024 în temeiul Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, Hotărârii Guvernului nr. 201/2009 (anexa nr. 7) și Codului muncii nr. 154/2003 și este formată din 5 membri de bază și 3 membri supleanți. Comisia de disciplină analizează faptele sesizate ca abateri ale funcționarilor publici din cadrul Aparatului Comisiei Electorale Centrale, funcționarilor publici din cadrul consiliilor electorale de circumscripție și persoanelor angajate pe bază de contract individual de muncă și propune sancțiunea disciplinară aplicabilă acestora. 

Comisia de disciplină poate fi sesizată de:

1) conducătorul autorităţii publice;

2) conducătorul subdiviziunii structurale în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public a cărui faptă este sesizată;

3) orice persoană care consideră că prin fapta unui funcţionar public a fost comisă o abatere disciplinară, inclusiv dacă acestei persoane i-au fost lezate drepturile şi interesele legitime.

 

2) Sesizarea în legătură cu abaterile disciplinare poate fi depusă:

a) electronic, la adresa de e-mail:  info@cec.md

b) prin poştă, la adresa: mun. Chişinău, str. Vasile Alecsandri, nr. 119, MD 2012

c) direct în anticamera Comisiei Electorale Centrale, et. 2, bir. 201

d) în cutia poştală de la intrarea în sediul Comisiei Electorale Centrale


3) Cerințele pe care trebuie să le îndeplinească sesizarea

Sesizarea va cuprinde:

1) numele, prenumele şi datele de contact ale persoanei care a formulat sesizarea;

2) numele, prenumele şi, dacă este posibil, subdiviziunea în care îşi desfăşoară activitatea persoana a cărei faptă este sesizată ca abatere disciplinară;

3) descrierea faptei sesizată ca abatere disciplinară;

4) expunerea argumentelor care stau la baza sesizării;

5) data la care este depusă;

6) semnătura autorului sesizării.

 

Sesizarea se formulează în scris şi este însoţită, atunci când este posibil, de înscrisurile probatorii.
Sesizarea se depune pe numele conducătorului autorității.

Sesizările anonime sau cele depuse fără respectarea cerințelor menționate nu se examinează.

 

4) Pentru mai multe informații privind modul de depunere și examinare a sesizărilor, vă recomandăm să consultați:

  • Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 (anexa nr. 7);
  • Codul muncii nr. 154/2003.