Nr. 3148 - cu privire la aprobarea unui mesaj de interes public elaborat în cadrul campaniei de informare pentru turul doi al alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 3 noiembrie 2024

  • 25.10.2024
  • 533
  • 0
 
HOTĂRÂRE
cu privire la aprobarea unui mesaj de interes public elaborat
 în cadrul campaniei de informare pentru turul doi al alegerilor
pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 3 noiembrie 2024
 
În temeiul art. 25 lit. j) din Codul electoral nr. 325/2022, în calitate de organ specializat în domeniul electoral, Comisia Electorală Centrală pregătește programe de informare a alegătorilor, inclusiv în perioada electorală. Totodată, potrivit art. 27 lit. p) și q) din cod, Comisia conlucrează cu mass-media și asociațiile obștești în vederea organizării evenimentelor de educație electorală și civică a alegătorilor și de informare privind desfășurarea procesului electoral, precum și oferă alegătorilor informații electorale prin intermediul instituțiilor mass-mediei și oricând la cerere.
În conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr.62/2022 cu privire la publicitate, „în perioada electorală a alegerilor generale sunt difuzate doar mesajele de interes public aprobate de Comisia Electorală Centrală”.
Conform pct. 107 din Regulamentul privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155 din 4 august 2023, prin dispoziția președintelui CEC nr.55-a din 28 august 2023, cu modificările ulterioare, a fost creat grupul de lucru privind avizarea mesajelor de interes public.
În contextul dispozițiilor legale citate, grupului de lucru i-a fost adresată solicitarea pentru aprobarea unui mesaj de interes public: un spot video, inclusiv versiunea sonoră, elaborarea căruia a fost coordonată de către Direcția comunicare, relații publice și mass-media al Aparatului Comisiei Electorale Centrale în cadrul campaniei de informare pentru turul doi al alegerilor prezidențiale care va avea loc pe 3 noiembrie 2024.
Grupul de lucru, examinând spotul video, a constatat că acesta poartă un caracter informativ privind procesul de vot în cadrul turului doi al alegerilor prezidențiale din 3 noiembrie 2024, a fost realizat în limba română și subtitrat în limba rusă, este însoțit de limbajul mimico-gestual și va fi difuzat prin intermediul furnizorilor de servicii media și pe conturile/canalele Comisiei de pe rețelele sociale până în ziua alegerilor.
Spotul video a fost realizat în baza contractului 84-Apr/2024 din 22.08.2024.
În concluzie, grupul de lucru, prin avizul pozitiv din 25 octombrie curent, a constatat că acesta întrunește caracteristicile mesajelor de interes public prevăzute de art. 12, 13 și 16 din Legea nr. 62/2022 cu privire la publicitate și poate fi aprobat spre difuzare.
Examinând materialele procedurii administrative, Comisia consideră că mesajul de interes public poate fi aprobat, iar concluziile grupului de lucru sunt în concordanță cu prevederile legale.
Având în vedere cele expuse supra, în temeiul art. 25 lit. j), 27, 32 și 90 alin. (4) din Codul electoral nr. 325/2022, art. 17 alin. (2) din Legea nr. 62/2022 cu privire la publicitate, Comisia Electorală Centrală hotărăște:
 
1. Se aprobă mesajul de interes public (un spot video informativ, inclusiv versiunea sonoră) elaborat în cadrul campaniei de informare pentru turul doi al alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 3 noiembrie 2024, conform contractului 84-Apr/2024 din 22.08.2024.
2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).
 
Președinta
Comisiei Electorale Centrale                                                                          Angelica CARAMAN
 
Chișinău, 25 octombrie 2024
Nr. 3148