Nr. 1482 - cu privire la contestația nr. CEC-10ALG/25 din 20 octombrie 2023  a domnului Oleg Cuciuc, candidat la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”

  • 24.10.2023
  • 676
  • 0

HOTĂRÂRE

cu privire la contestația nr. CEC-10ALG/25 din 20 octombrie 2023 

a domnului Oleg Cuciuc, candidat la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”

 

I. Aspecte introductive

1. Domnul Oleg Cuciuc, candidat la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni pe lista Partidului Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”, a depus la Comisia Electorală Centrală o contestație, înregistrată sub nr. CEC-10ALG/25 din 20 octombrie 2023, împotriva hotărârii nr. 39 din 10 octombrie 2023 a Consiliului electoral al circumscripției electorale raionale Căușeni nr. 10 cu privire la cererea  de înregistrare a listei candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni înaintată de către Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA și a persoanei desemnate pentru depunerea actelor la Consiliul electoral al circumscripției electorale raionale Căușeni nr. 10 (în continuare – CECER Căușeni nr.10).

 

II. Argumentele contestatarului

2. Autorul contestației arată că la data de 19 octombrie, după verificarea hotărârii nr. 39 din data de 10 octombrie 2023 cu privire la cererea de înregistrare a listei candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni înaintată de către Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA și a persoanei desemnate pentru depunerea actelor la CECER Căușeni nr.10, a considerat această hotărâre ca fiind ilegală.

3. În motivarea contestației, domnul Oleg Cuciuc menționează că la data de 3 octombrie 2023 domnul Victor Lebedev, reprezentantul Partidului Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA, a depus la CECER Căușeni nr.10 cererea privind înregistrarea listei candidaților la alegerile locale generale din 5 noiembrie 2023 pentru funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni ce conține un număr de 17 persoane, fără a respecta prevederile legale în partea ce ține de cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe.

4. Drept argument contestatarul menționează că, deși din numărul total de 17 candidați, 10 sunt bărbați şi 7 femei, deci este respectată în general cota de reprezentare a femeilor de 41,17%, totuși concurentul electoral Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a neglijat norma impusă de Codul electoral nr. 325/2022 pentru cazul când ultimele 10 locuri nu sunt depline, unde de asemenea este necesară respectarea formulei de 40% de reprezentare.

5. Contestatarul invocă circulara Comisiei Electorale Centrale nr. CEC-8/3074 din 26 septembrie 2023, prin care se explică cum trebuie repartizate ultimele 10 locuri în situația când rămân 6 sau 7 persoane ca în cazul descris în speță și spune că 3 persoane ar urma să fie de același sex.

6. Contestatarul arată că, în cazul Partidului Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA, din cei 7 candidați (locurile 11-17) doar 2 sunt femei (28,57%), restul 5 fiind bărbați (71,43%).

7 Astfel, contestatarul consideră că, prin acțiunile atât ale reprezentanților Partidului POLITIC MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA, cât și ale comisiei pentru recepționarea și verificarea documentelor din cadrul CECER Căușeni nr.10, au fost sfidate prevederile cadrului legal existent, prin nerespectarea cotei minime de reprezentare de 40% a femeilor pe lista de candidați.

8. În susținerea afirmațiilor sale, autorul face trimitere la art. 163 din Codul electoral, conform căruia nerespectarea condițiilor prevăzute de alin. (1) și (2) din același articol atrage după sine refuzul înregistrării listelor de candidați de către organul electoral respectiv.

9. Suplimentar, domnul Oleg Cuciuc face trimitere și la prevederile art. 68 alin. (3) și (11) din Codul electoral, potrivit cărora listele candidaților pentru alegerile parlamentare și locale se întocmesc respectându-se cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe. Iar în cazul în care un concurent electoral prezintă o listă a candidaților desemnați în alegeri care nu corespunde cerințelor alin.(3), precum și în cazul existenței restricțiilor prevăzute la alin.(1) lit. f), Comisia Electorală Centrală sau consiliul electoral de circumscripție va refuza înregistrarea acestuia.

10. Cu privire la respectarea termenului de contestare a hotărârii nr. 39 din 10 octombrie 2023, contestatarul spune că despre încălcările admise atât de comisia pentru recepționarea și verificarea documentelor din cadrul CECER Căușeni nr.10, cât şi de Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a aflat la data de 19 octombrie 2023, atunci când a luat cunoștință de hotărârea de modificare a hotărârii nr. 13 din 3 octombrie 2023 cu privire la înregistrarea listei candidaților la funcția de consilier în Consiliul orășenesc Căușeni, desemnați de Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA. Dânsul a contestat această hotărâre, prin care a cerut anularea înregistrării listei consilierilor în Consiliul orășenesc Căuşeni din partea Partidului Politie MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA din considerentul încălcării prevederilor art. 68 din Codul electoral, prin nerespectarea cotei minime de reprezentare de 40% pentru ambele sexe. Totodată, autorul contestației susține că la acest moment cea din urmă contestație este în proces de examinare.

11. Ca un argument în plus contestatarul arată că, din aceleași considerente, pentru nerespectarea cotei minime de reprezentare de 40% pentru ambele sexe, Partidului Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA i-a fost respinsă cererea de înregistrare a listei candidaților la funcția de consilier sătesc în Consiliul sătesc Copanca, raionul Căușeni.

12. În susținerea celor descrise, contestatarul arată că în activitatea sa CECER Căușeni nr.10 trebuia să se ghideze de Regulamentul de activitate al consiliului electoral de circumscripție în perioada electorală, aprobat prin hotărârea CEC nr.1100 din 21 iunie 2023, unde sunt stipulate modul de constituire a consiliului electoral de circumscripție, atribuțiile și organizarea activității acestuia în perioada electorală.

13. Autorul contestației face trimitere la prevederile pct. 22 sbp. 2)  lit. a), b) și d) din Regulamentul de activitate al consiliului electoral de circumscripție în perioada electorală, conform cărora membrii consiliului electoral de circumscripție în exercitarea atribuțiilor sale au obligația să respecte prevederile Codului electoral, ale actelor normative adoptate de Comisia Electorală Centrală și ale prezentului regulament, să manifeste responsabilitate în exercitarea atribuțiilor ce le revin și să execute hotărârile Comisiei Electorale Centrale și ale consiliului, dispozițiile președintelui Comisiei Electorale Centrale, precum și ale președintelui consiliului.

         14. Suplimentar contestatarul invocă și pct.41 din același regulament, potrivit căruia în vederea realizării atribuțiilor stabilite de Codul electoral, consiliul electoral de circumscripție adoptă hotărâri prin vot deschis cu votul majorității absolute a membrilor.

15.  Potrivit pct. 46 din regulamentul menționat, consiliul electoral de circumscripție își exercită atribuțiile în conformitate cu prevederile Codului electoral, ale prezentului regulament și ale programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor privind organizarea și desfășurarea alegerilor/referendumurilor, aprobat de Comisia Electorală Centrală.

16. De asemenea, contestatarul s-a referit și la atribuțiile consiliului electoral de circumscripție prevăzute la pct.47 din regulament.

17. Contestatarul susține că, potrivit Regulamentului privind particularitățile de desemnare și înregistrare a candidaților la alegerile locale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr.1103/2023, sunt stabilite condițiile de desemnare a candidaților pentru funcția de primar și de consilier al consiliului local (de nivelul întâi și de nivelul al doilea), procedura de întocmire, prezentare și verificare a documentelor în vederea înregistrării candidaților din partea partidelor politice, blocurilor electorale și candidaților independenți (grupurilor de inițiativă) la funcția de primar și de consilier al consiliului local. Punctul 3 din același regulament prevede că procedura și criteriile legale privind condițiile speciale pentru desemnarea candidaților, colectarea semnăturilor pentru susținerea candidaților independenți, inclusiv înregistrarea grupurilor de inițiativă, prezentarea și verificarea listelor de subscripție, depunerea și verificarea documentelor pentru înregistrarea concurenților electorali în cadrul alegerilor locale sunt prevăzute în capitolul VII și titlul V din Codul electoral, precum și în actele administrative adoptate de Comisia Electorală Centrală.

18. Suplimentar, contestatarul invocă prevederile pct. 4 din regulamentul indicat supra, potrivit căruia activitatea de desemnare a candidaților va fi realizată cu respectarea principiilor legalității, transparenței, echității și egalității de șanse, iar subiecții implicați în acest proces vor da dovadă de o conduită etică corespunzătoare.

19. Contestatarul mai argumentează că, potrivit  pct.5  din regulament, în procesul de examinare și verificare a conformității actelor prezentate pentru înregistrarea concurenților electorali, funcționarii electorali din cadrul consiliilor electorale de circumscripție se vor ghida de principiile legalității și celerității, vor da dovadă de competență profesională și vor trata în mod deschis, imparțial și echitabil, fără privilegii și discriminări, toți subiecții implicați în acest proces.

20. Contestatarul aduce în atenție și pct.24 din regulament, conform căruia, pentru înregistrarea candidaților la funcția de primar și / sau de consilier al consiliului local, partidele politice și blocurile electorale, cel târziu cu 30 de zile înainte de ziua alegerilor, vor prezenta consiliilor electorale de circumscripție actele enumerate la pct. 27 lit. a), c)-i) și k), întocmite cu respectarea cerințelor stabilite la pct. 28-33 și 35-38, precum și ale art. 68 și 163 din Codul electoral nr. 325/2022.

21. Suplimentar, contestatarul citează pct. 31 al regulamentului menționat, care stipulează că, în temeiul prevederilor art. 68 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022, listele de candidați la funcția de consilier local se întocmesc respectându-se, în mod cumulativ, următoarele condiții:

a) cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe;

b) poziționarea candidaților pe liste se face conform formulei: minimum patru candidați de același gen la fiecare zece locuri.

22. Contestatarul indică și pct. 32 din regulament, conform căruia, în vederea aplicării uniforme a prevederilor art.68 alin.(3) și ale art.163 alin.(1) și (2) din Codul electoral nr.325/2022, la întocmirea listelor de candidați, partidele politice și blocurile electorale se vor ghida de tabelul informativ, conform modelului din anexa nr.12, care conține formula de calcul privind cota minimă de reprezentare din numărul posibil de candidați înaintați pentru funcția de consilier al consiliului local de nivelul întâi sau al doilea (inclusiv candidații supleanți).

23. De asemenea, contestatarul face trimitere la pct.48 din regulamentul menționat, potrivit căruia documentele prezentate în condițiile capitolului V și ale art. 68, 163 și 164 din Codul electoral nr. 325/2022 sunt examinate de consiliul electoral de circumscripție în termen de cel mult 7 zile de la data primirii acestora.

24. Contestatarul menționează că, potrivit. pct.51, în cazul când actele prezentate corespund cerințelor cadrului normativ aferent, consiliul electoral de circumscripție adoptă o hotărâre privind înregistrarea candidaților desemnați în alegeri (conform modelelor din anexele nr. 13, nr. 13a și 13b).

25. Mai invocă contestatarul prevederile pct.53, potrivit căruia, în cazul în care documentele prezentate nu corespund cerințelor stabilite de prezentul regulament și de alte acte normative aferente, precum și în condițiile art. 68 alin. (11), 163 alin. (3) și / sau 164 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022, consiliul electoral de circumscripție refuză înregistrarea în calitate de concurent electoral sau a candidatului de pe listă, adoptând în acest sens o hotărâre motivată. În acest caz, hotărârea motivată se comunică subiectului vizat în termen de 24 de ore de la adoptare.

26. Astfel, în contextul celor descrise și  în conformitate cu art.2, 3, 5, 11, 68 și 163 ale Codului electoral nr.325/2022, contestatarul solicită:

  1. admiterea contestației;
  2. repunerea în termen de contestare a hotărârii nr. 39 din 10 octombrie 2023 adoptate de CECER Căușeni nr.10;
  3. anularea hotărârii nr. 39 din 10 octombrie 2023 cu privire la cererea de înregistrare a listei de candidați la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni înaintată de către Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA și a persoanei desemnate pentru depunerea actelor la CECER Căușeni nr.10.

 

III. Considerentele Partidului Politic MIŞCAREA RESPECT MOLDOVA

27. Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a prezentat referința asupra  argumentelor invocate în contestația nr. CEC-10ALG/25, fiind înregistrată la Comisie sub nr. CEC-10ALG/25/R.

28. Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a precizat că in activitatea sa se conduce strict de prevederile legislației electorale şi ale regulamentelor Comisiei Electorale Centrale.

29. Astfel, arată că la înregistrarea candidaţilor la funcția de consilier în Consiliul raional Căuşeni s-a ţinut cont de prevederile regulamentului CEC, aprobat prin hotărârea nr. 1103/2023, fiind respectată cota reprezentativă de gen în cazul celor 17 candidaţi.

30. Totodată, Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a menționat că eventuala operare a modificărilor în lista de candidaţi va fi efectuată cu respectarea normelor şi termenelor stipulate în Secţiunea 2 a Regulamentului privind particularităţile de desemnare şi înregistrare a candidaţilor la alegerile locale, adică cel târziu cu 10 zile înaintea zilei alegerilor.

31. Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a prezentat Comisiei un supliment, înregistrat sub nr. CE-10ALG/25/R/S, prin care informează despre faptul că în conformitate cu Regulamentul privind particularitățile de desemnare și înregistrare a candidaților, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1103/2023, Consiliul Politic Teritorial Căușeni a modificat lista candidaților la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni.

 

IV. Considerentele CECER Căușeni nr. 10

32. CECER Căușeni nr.10 a prezentat referință asupra argumentelor formulate în contestația nr.CEC-10/ALG/25, înregistrată la Comisie sub nr.CEC-10ALG/25/R/2.

33. CECER Căușeni nr.10 consideră contestația ca fiind neîntemeiată și tardivă, din următoarele considerente.

34. Potrivit art. 68 alin. (3) din Codul electoral, listele candidaților pentru alegerile parlamentare și locale se întocmesc respectându-se cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe. Poziționarea candidaților pe liste se face conform formulei: minimum patru candidați la fiecare zece locuri.

35. Conform pct. 31 din Regulamentul privind particularitățile de desemnare
și înregistrare a candidaților la alegerile locale nr. 1103/2023, în temeiul prevederilor art. 68 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022, listele de candidați la funcția de consilier local se întocmesc respectându-se, în mod cumulativ, următoarele condiții: a) cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe; b) poziționarea candidaților pe liste se face conform formulei: minimum patru candidați de același gen la fiecare zece locuri.

36. CECER Căușeni nr.10  susține că, potrivit Anexei 12 la regulamentul menționat, dacă numărul de candidați pe liste (inclusiv candidații supleanți) este de 17, cota minimă de reprezentare trebuie să fie de 7 persoane.

37. Astfel, CECER Căușeni nr.10 menționează că la 10 octombrie 2023 prin hotărârea nr. 39 a fost înregistrată lista candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni, înaintată de Partidul Politic „MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA în număr total de 17 candidați, dintre care 7 femei, 5 fiind poziționate pe primele 10 locuri. Deoarece următoarele locuri nu cumulează numărul de 10, nu poate fi aplicată nici regula de minimum 4 locuri, legislația în vigoare neavând reglementarea privind repartizarea locurilor între ambele sexe în acest caz.

38. Astfel, CECER Căușeni nr.10 opinează că a respectat întru totul prevederile art. 68 din Codul electoral și prevederile pct. 31 din regulament.

39. Cu referire la mențiunea contestatarului despre circulara Comisiei Electorale Centrale privind repartizarea locurilor în cazul dacă numărul de poziții este mai mic de 10, CECER Căușeni nr.10  menționează că, potrivit art. 25 lit. c) din Codul electoral, în calitate de organ specializat în domeniul electoral, Comisia Electorală Centrală: elaborează și aprobă regulamente și instrucțiuni menite să perfecționeze procedurile electorale.

40. Prin urmare, circulara Comisiei Electorale Centrale la care face referire contestatarul nu are calitate de regulament sau instrucțiune, aprobată în modul stabilit de Comisia Electorală Centrală, din care motiv nu poate fi pusă la baza emiterii hotărârilor privind înregistrarea concurenților electorali.

41. Referitor la repunerea în termen a contestației depuse de domnul Oleg Cuciuc, CECER Căușeni nr.10  reține că, potrivit art. 95 alin. (1) din Codul electoral, hotărârile consiliului electoral pot fi contestate în termen de 3 zile de la data adoptării. 

42. Astfel, contestația a fost depusă peste 10 zile de la data adoptării hotărârii contestate, adică cu omiterea vădită a termenului de contestare.

43. În acest context, CECER Căușeni nr.10 consideră că nu este plauzibil argumentul contestatarului privind data la care a luat cunoștință de hotărârea contestată, or, hotărârea în cauză a fost afișată după adoptare pe panoul aflat la sediul consiliului electoral.

44. Totodată CECER Căușeni nr.10  susține că domnul Oleg Cuciuc nu a prezentat alte probe ce ar confirma imposibilitatea acestuia de a lua cunoștință de hotărârea contestată sau imposibilitatea depunerii contestației în termenul stabilit.

45. Ca urmare a celor constatate, în temeiul art. 93 alin. (2) lit. c) din Cod electoral, CECER Căușeni nr.10 solicită declararea ca inadmisibilă a contestației depuse de domnul Oleg Cuciuc.

46. Suplimentar, CECER Căușeni nr.10, prin suplimentul înregistrat sub nr. CEC-10ALG/25/R/2/S din 23 octombrie 2023, a comunicat Comisiei Electorale Centrale că în data de 23 octombrie 2023 a recepționat și înregistrat sub nr. 18 din aceeași dată cererea depusă de către reprezentantul împuternicit al Partidului Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA, domnul Victor Lebedev, privind modificarea listei candidaților la funcția de consilier raional al raionului Căușeni din partea Partidului Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA .

 

V. Considerentele Comisiei Electorale Centrale

 47. Examinând contestația și materialele anexate, Comisia relevă următoarele aspecte de fapt și de drept.

48. În conformitate cu prevederile art. 95 alin. (1) din Codul electoral nr. 325/2022, termenul general de depunere a contestațiilor în perioada electorală este de 3 zile, care se calculează începând cu ziua următoare zilei în care a fost adoptată hotărârea.

49. Prin urmare, cu privire la prezenta speță, Comisia reține că respectiva contestație a fost depusă la 20 octombrie 2023, însă hotărârea nr. 39 cu privire la cererea  de înregistrare a listei candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni înaintată de către Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA și a persoanei desemnate pentru depunerea actelor la CECER Căușeni nr. 10 a fost adoptată la data de 10 octombrie 2023. Astfel, termenul de depunere a contestației nu a fost respectat.

50. În această ordine de idei, Comisia relevă că instituirea termenelor procedurale, inclusiv celor aferente depunerii contestațiilor, este o modalitate de ordonare a realizării acțiunilor procesuale, de asigurare a celerității înfăptuirii actului de justiție și de fortificare a securității raporturilor juridice. În acest sens, Comisia face trimitere la Decizia de inadmisibilitate a Curții Constituționale nr.12 din 3 februarie 2020, conform căreia: „Curtea reține că examinarea admisibilității după criteriul instituit de articolul 207 alin. (2) lit. d) din Codul administrativ constituie o garanție a aplicării principiului prevăzut de articolul 6 § 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, privind judecarea unei cauze în mod echitabil și într-un termen rezonabil, în scopul înlăturării oricăror abuzuri din partea părților, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificată a soluționării unui proces. Curtea menționează că legislatorul nu a stabilit un tratament discriminatoriu, ci un regim legal diferit, impus de existenţa unor situaţii procesuale diferite”.

51. Prin urmare, analizând temeinicia solicitării de repunere în termen în sensul exercitării acțiunilor de contestare, Comisia o apreciază ca fiind nefondată și nu poate fi reținută în sensul admiterii acesteia. Or, hotărârile CECER Căușeni nr. 10, inclusiv cea contestată, se aduc la cunoștința publică prin afișarea la sediul organului electoral respectiv, imediat după adoptarea acestora.

52. În contextul celor menționate, precum și în temeiul art. 93 alin. (2) lit. c) din Codul electoral nr. 325/2022, contestația se declară inadmisibilă, pe motiv că a fost depusă după expirarea termenului prevăzut de Codul electoral.

53. În același timp, Comisia reține că la data de 10 octombrie 2023 CECER Căușeni nr. 10 a adoptat hotărârea nr. 39 cu privire la cererea  de înregistrarea a listei candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni înaintată de către Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA și a persoanei desemnate pentru depunerea actelor la CECER Căușeni nr. 10.

54. Potrivit art. 68 alin. (3) din Codul electoral, listele candidaților pentru alegerile locale se întocmesc respectându-se cota minimă de reprezentare de 40% pentru ambele sexe. Poziționarea candidaților pe liste se face conform formulei: minimum patru candidați la fiecare zece locuri.

55. Astfel, CECER Căușeni nr. 10 prin hotărârea nr. 39 din 10 octombrie 2023 a înregistrat lista candidaților la funcția de consilier raional în Consiliul raional Căușeni, înaintată de Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA în număr total de 17 candidați, dintre care 7 femei și 10 bărbați. Totuși, analizând conținutul listei de candidați, se constată că poziționarea candidaților în sensul respectării cotei minime de reprezentare a fost asigurată doar pentru primele 10 locuri (nr. 1 – 10, raportul fiind de 5 la 5), iar în cazul următoarelor 7 locuri (nr. 11 – 17, raportul fiind de 5 la 2) se atestă neconformitatea cu cerințele art. 68 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022.

56. În același timp, conform materialelor dosarului administrativ, se atestă că, în temeiul art. 165 din Codul electoral, Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA a depus cererea de modificare a listei candidaților la funcția de consilier raional al raionului Căușeni, înregistrată de către CECER Căușeni nr. 10 sub nr. 18 din 23 octombrie 2023.

57. În temeiul cererii depuse, CECER Căușeni nr. 10 a adoptat hotărârea nr. 82 din 24 octombrie 2023 cu privire la modificarea anexei nr. 1 la hotărârea nr. 39/2023, fiind ajustată lista de candidați în corespunde cu cerințele stabilite la art. 68 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022. 

 

Pentru motivele arătate și în temeiul art. 18, 32, 91 alin. (5), art. 93 alin. (2) lit. c) și 101 alin. (3) lit. a) din Codul electoral nr. 325/2022 și în conformitate cu art. 10 alin. (1) și 78 alin. (1) din Codul administrativ nr. 116/2018, Comisia Electorală Centrală h o t ă r ă ș t e:

1. Se declară inadmisibilă contestația înregistrată sub nr. CEC-10ALG/25 din 20 octombrie 2023 a domnului Oleg Cuciuc, candidat la funcția de consilier în Consiliul raional Căușeni, desemnat de Partidul Politic „Partidul Socialiștilor din Republica Moldova”.

2. Hotărârea se remite spre informare participanților la procedura administrativă.

3. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 de zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresă: str. Teilor, nr. 4, municipiul Chișinău).

 

Președinta

Comisiei Electorale Centrale                                                                              Angelica CARAMAN

 

Chișinău, 24 octombrie 2023

Nr. 1482