logo

Pagina oficială

Comisia Electorală Centrală

a Republicii Moldova

Referendum constituțional și alegeri prezidențiale peste 33 zile

Nr. 2871 - cu privire la aprobarea unor mesaje de interes public elaborate de Bright Communications (Grupul de presă Realitatea TV)

  • 14.09.2024
  • 84
  • 0

HOTĂRÂRE

cu privire la aprobarea unor mesaje de interes public elaborate

de Bright Communications (Grupul de presă Realitatea TV)

 

Compania Bright Communications (Grupul de presă Realitatea TV) s-a adresat Comisiei Electorale Centrale cu solicitarea, înregistrată la Comisiei sub nr. CEC-7/16124 din 12 septembrie 2024, de a aproba mesaje de interes public: trei spoturi video motivaționale care îndeamnă alegătorii să meargă la vot în cadrul referendumului republican constituțional și alegerilor pentru funcția de Președinte al Republicii Moldova din 20 octombrie 2024.

Potrivit furnizorului de publicitate, spoturile video fac parte din Proiectul „Fii informat, votează conștient”, implementat de Bright Communications cu sprijinul Asociației Promo-LEX, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID), achitate conform contractului nr. AID-117-A-16-00002-40 din 12.08.2024

 În conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr.62/2022 cu privire la publicitate, „în perioada electorală a alegerilor generale sunt difuzate doar mesajele de interes public aprobate de Comisia Electorală Centrală”.

Conform pct. 107 din  Regulamentul privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155 din 4 august 2023, prin dispoziția președintelui CEC nr.55-a din 28 august 2023, cu modificările ulterioare, a fost creat grupul de lucru privind avizarea mesajelor de interes public.

În contextul cadrului normativ enunțat, grupul de lucru, prin avizul pozitiv din 13 septembrie 2024, a constatat că spoturile video întrunesc caracteristicile mesajelor de interes public prevăzute de art. 12, 13 și 16 din Legea nr. 62/2022 cu privire la publicitate și pot fi aprobate spre difuzare.

Examinând materialele procedurii administrative, Comisia consideră că spoturile video pot fi aprobate, iar concluziile grupului de lucru sunt în concordanță cu prevederile legale.

Având în vedere cele expuse supra, în temeiul art. 25 lit. j), 27, 32 și 90 alin. (4) din Codul electoral nr. 325/2022,  art. 17 alin. (2) din Legea nr. 62/2022 cu privire la publicitate, Comisia Electorală Centrală hotărăște:

1. Se aprobă mesajele de interes public (spoturile video motivaționale) elaborate de către Bright Communications (Grupul de presă Realitatea TV), conform contractului nr. AID-117-A-16-00002-40 din 12.08.2024.

2. Hotărârea se comunică furnizorului de publicitate.

3. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresa: str. Teilor, nr. 4, mun. Chișinău).

  

Președinta

Comisiei Electorale Centrale                                                                   Angelica CARAMAN

 

Chișinău, 14 septembrie 2024

Nr. 2871