Nr. 3219 - cu privire la supravegherea veniturilor și cheltuielilor concurenților electorali în campania electorală pentru alegerile locale noi din 17 noiembrie 2024, la situația din 11 noiembrie 2024 

  • 15.11.2024
  • 42
  • 0

 

HOTĂRÂRE

cu privire la supravegherea veniturilor și cheltuielilor concurenților electorali în campania electorală pentru alegerile locale noi din 17 noiembrie 2024,

la situația din 11 noiembrie 2024 

 

Potrivit art. 26 alin. (1) lit. c) și d) și 59 din Codul electoral nr. 325/2022, în calitate de organ independent de supraveghere și control privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, Comisia Electorală Centrală colectează și sistematizează rapoartele privind gestiunea financiară a partidelor politice, rapoartele privind auditul partidelor politice, rapoartele privind finanțarea campaniilor electorale prezentate de concurenții electorali sau participanții la referendum și rapoartele privind finanțarea grupurilor de inițiativă, analizează și verifică informația din rapoartele prezentate, de asemenea verifică modul în care concurenții electorali respectă cadrul normativ, inclusiv prin verificarea corectitudinii, a caracterului complet al informațiilor și a termenului prezentării rapoartelor financiare, ulterior adoptă hotărâri executorii privind rezultatele verificării.

În temeiul art. 58 din Codul electoral nr. 325/2022, pct. 15 din Regulamentul privind finanțarea grupurilor de inițiativă și a campaniilor electorale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1185/2023 (în continuare – regulament) și pct. 63 - 65 din Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor locale noi din data de 17 noiembrie 2024, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2859 din 12 septembrie 2024 (în continuare – Programul calendaristic), concurenții electorali prezintă, prin intermediul subsistemului informatic „Control Financiar”, iar la solicitarea Comisiei Electorale Centrale – și pe suport de hârtie, rapoarte privind veniturile acumulate și cheltuielile efectuate în campania electorală cu respectarea următoarelor termene: săptămânal, după deschiderea contului cu mențiunea „Fond electoral”, în zilele de 21.10.2024, 28.10.2024, 04.11.2024, 11.11.2024, 18.11.2024, și în termen de 3 zile după ziua votării (ziua de miercuri) pentru întreaga campanie electorală (raport final). În cazul stabilirii celui de-al doilea tur de scrutin, săptămânal, de la data stabilită de Comisia Electorală Centrală.

Conform art. 1 în coroborare cu art. 70 și 168 din Codul electoral nr. 325/2022, indiferent de tipul scrutinului, campania electorală începe la data înregistrării concurentului electoral, dar nu mai devreme de 30 de zile înainte de ziua votării, și se încheie la data anulării înregistrării concurentului electoral sau în ziua de vineri, înainte de ziua votării. Astfel, imediat ce candidații înaintați de către partidele politice sunt înregistrați, partidele politice obțin statutul de concurent electoral și pot desfășura campania electorală.

 

I. Cu privire la confirmarea trezorierilor

 1. Conform prevederilor art. 55 alin. (1) din Codul electoral nr. 325/2022, partidul politic, concurentul electoral, participantul la referendum sau grupul de inițiativă desemnează și prezintă pentru confirmare o persoană responsabilă de finanțele sale (trezorier) după cum urmează:

a) Comisiei Electorale Centrale – în cazul partidelor politice și al blocurilor electorale care desemnează candidați la alegerile locale;

b) consiliului electoral de circumscripție – în cazul candidaților independenți la alegerile locale.

Adițional, art. 56 alin. (6) din Codul electoral nr. 325/2022 statuează că partidele politice și blocurile electorale care au desemnat candidați în alegerile locale deschid la bancă un singur cont cu mențiunea „Fond electoral” și propun pentru confirmare la Comisia Electorală Centrală o persoană responsabilă de finanțe (trezorier).

Conform art. 55 alin. (2) din Codul electoral nr. 325/2022, cererea privind confirmarea trezorierului poate fi prezentată organului electoral odată cu depunerea setului de documente aferent înregistrării în calitate de concurent electoral sau, ulterior, după înregistrarea în această calitate.

În acest sens, Comisia constată că cererile depuse după 4 noiembrie și până la data de 11 noiembrie 2024 îndeplinesc condițiile de admisibilitate, fapt pentru care prin hotărâre a confirmat persoanele responsabile de finanțe (trezorierii) desemnate de partidele politice:

 

  1. Partidul Politic Partidul pentru Viitorul Moldovei – prin hotărârea nr. 3186 din 6 noiembrie 2024;
  2. Partidul Politic „Partidul Acțiune și Solidaritate”prin hotărârea nr. 3202 din 8 noiembrie 2024.

 

II.  Cu privire la deschiderea/nedeschiderea conturilor bancare

2. În conformitate cu art. 56 alin. (1) și (4) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct. 15 sbp. 1) - 5) din regulament, partidul politic sau blocul electoral, care intenționează să-și desfășoare campania electorală cu implicarea surselor financiare, în termen de 3 zile de la înregistrarea sa la Comisia Electorală Centrală sau, după caz, la consiliul electoral de circumscripție, deschide la bancă un cont cu mențiunea „Fond electoral”, transferând în el mijloace financiare proprii, precum și mijloace bănești primite în condițiile legii de la persoane fizice cetățeni ai Republicii Moldova ori de la persoane juridice din țară. Ulterior, concurentul electoral informează Comisia, sau după caz consiliul electoral de circumscripție, în termen de 24 ore, despre deschiderea contului cu mențiunea „Fond electoral” și comunică datele bancare respective.  

Totodată, conform art. 56 alin. (5) din Codul electoral și pct. 15 sbp. 6) din regulament, concurentul electoral care nu își deschide la bancă un cont cu mențiunea „Fond electoral” informează în scris despre aceasta Comisia Electorală Centrală, sau după caz consiliul electoral de circumscripție, în termen de 3 zile de la înregistrarea sa și desfășoară doar activități de campanie sau de promovare electorală ce nu implică cheltuieli financiare. În acest caz, se prezintă declarația privind nedeschiderea contului „Fond electoral” și nerealizarea veniturilor și cheltuielilor în campania electorală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la regulament.

2.1. Astfel, la situația din 11 noiembrie 2024, informația cu privire la deschiderea contului cu mențiunea „Fond electoral” a fost prezentată de următorii concurenți electorali:

 

1) Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1483 din 5 noiembrie 2024;

2) Partidul Politic „Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei”, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1488 din 5 noiembrie 2024

3) Partidul Politic Partidul Verde Ecologist, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1492 din 6 noiembrie 2024.

 

2.2. Au informat despre nedeschiderea contului cu mențiunea „Fond electoral” și nerealizarea veniturilor și cheltuielilor în campania electorală următorii concurenți electorali:

 

1)  Partidul Comuniștilor din Republica Moldova, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1545 din 11 noiembrie 2024;

2)  Partidul Politic „Partidul Acțiune și Solidaritate”, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1549 din 11 noiembrie 2024;

3) Partidul Politic Forța de Alternativă și de Salvare a Moldovei, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1558 din 11 noiembrie 2024;

4) Partidul Politic Partidul pentru Viitorul Moldovei, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1543 din 11 noiembrie 2024;

5) Partidul Politic Coaliția pentru Unitate și Bunăstare, cu adresa înregistrată la Comisie sub nr. CEC-7/1540 din 11 noiembrie 2024.

 

III.      Cu privire la prezentarea rapoartelor privind finanțarea campaniei electorale

 3. În conformitate cu prevederile art. 51 alin. (10) din Codul electoral nr. 325/2022, partidele politice care au desemnat candidați în alegeri, beneficiare de alocații de la bugetul de stat, au dreptul să transfere în conturile bancare cu mențiunea „Fond electoral” cel mult 70% din sumele alocate din bugetul de stat, existente în contul partidului politic la începerea perioadei electorale, respectând plafonul general la nivel național al mijloacelor financiare ce pot fi transferate pentru fiecare tip de alegeri.

Subsidiar, art. 57 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022 stabilește că partidele politice care au desemnat candidați în alegeri pot transfera pe contul cu mențiunea „Fond electoral” mijloace financiare proprii, deținute pe contul lor la data începerii perioadei electorale, sub condiția prezentării raportului financiar la Comisia Electorală Centrală în care se indică datele prevăzute la art. 58 alin. (1) din Codul electoral 325/2022. Astfel, în condițiile arătate mai sus, au prezentat raportul privind gestiunea financiară pentru perioada 01.01.2024-16.09.2024 următorii concurenți electorali:

 

  1. Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, având un sold al mijloacelor financiare proprii din surse private în mărime de 12 148,13 lei și din surse publice în mărime de 117 296,90 lei;
  2. Partidul Politic Partidul Verde Ecologist, având un sold al mijloacelor financiare proprii din surse private în mărime de 9 821,45 lei și din surse publice în mărime de 14 281,93 lei.

 

4. Conform art. 58 alin. (3) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct. 65 din Programul calendaristic, concurenții electorali depun rapoartele săptămânal, în ziua de luni – până la ora 23:59:59. Acestea se prezintă după modelul din anexa nr. 6 la regulament. Astfel, pentru situația din 11 noiembrie 2024, au prezentat rapoartele privind finanțarea campaniei electorale următorii nouă concurenți electorali:

 

  1.   Partidul Politic Mișcarea Alternativa Națională;
  2.   Partidul Socialiștilor din Republica Moldova;
  3.   Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA;
  4.   Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”;
  5.   Partidul Politic Forța de Alternativă și de Salvare a Moldovei;
  6.   Partidul Politic Partidul „RENAŞTERE”;
  7.   Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”;
  8.   Partidul Politic Partidul Verde Ecologist;
  9.   Partidul Politic „Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei”.

 

4.1 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul Politic Mișcarea Alternativa Națională, conține informații despre soldul mijloacelor financiare la începutul perioadei în mărime de 24 414,37,00 lei. Cheltuieli s-au efectuat în sumă 9 260,50 lei, dintre care pentru materiale promoționale, cheltuieli de protocol, birotică și comision bancar. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 15 153,87 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 1.

 

            4.2 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticPartidul Socialiștilor din Republica Moldova”, conține doar informații despre venituri și cheltuieli din donații de la persoane fizice sub formă de proprietăți, bunuri, mărfuri, obiecte, lucrări sau servicii gratuite ori în condiții mai avantajoase decât valoarea comercială sau de piață evaluate la 6 100,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 2.

 

4.3 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticMIȘCAREA RESPECT MOLDOVA”, conține informații despre venituri în mărime de 25 000,00 lei, din mijloace financiare provenite din donații de la persoane fizice membri de partid în sumă de 20 000,00 lei și mijloace financiare primite din partea altor persoane cu statut special, în sensul Legii nr.133/2016, în sumă de 5 000,00 lei. Declarațiile privind mijloacele bănești, în mărime de 5 000,00 lei și 20 000,00 lei, depuse în contul „Fond electoral” pe 5 și 6 noiembrie 2024 au fost prezentate Comisiei în termen. Cheltuieli s-au efectuat în sumă 7 499,00 lei, dintre care pentru materiale promoționale, cheltuieli de protocol, birotică și comision bancar. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 17 501,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține 8 voluntari în sumă totală evaluată  la 1 640,00 lei.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 3.

 

4.4. Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticPlatforma Demnitate și Adevăr”, conține informații despre soldul mijloacelor financiare la începutul perioadei  în mărime de 1 000,00 lei și venituri în mărime de 386,00 lei din mijloace financiare provenite din donații de la persoane fizice membri de partid. Declarația privind mijloacele bănești, în mărime de 386,00 lei, depuse în contul „Fond electoral” pe 7 noiembrie 2024 a fost prezentată Comisiei în termen. Cheltuieli s-au efectuat în sumă 1 386,00 lei, dintre care pentru materiale promoționale, cheltuieli de protocol, birotică și comision bancar. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 0,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 4.

 

4.5 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticForța de Alternativă și de Salvare a Moldovei”, conține informații doar despre venituri și cheltuieli din donații de la persoane fizice sub formă de proprietăți, bunuri, mărfuri, obiecte, lucrări sau servicii gratuite ori în condiții mai avantajoase decât valoarea comercială sau de piață evaluate la 2 000,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 5.

 

4.6 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticRENAŞTERE, conține informații despre venituri în mărime de 5 000,00 lei din mijloace financiare primite din partea altor persoane fizice cu venituri din țară. Declarația privind mijloacele bănești, în mărime de  5 000,00 lei, depuse în contul „Fond electoral” pe 8 noiembrie 2024 a fost prezentată Comisiei în termen. De asemenea, în raport se mai arată venituri și cheltuieli din donații de la persoane fizice sub formă de proprietăți, bunuri, mărfuri, obiecte, lucrări sau servicii gratuite ori în condiții mai avantajoase decât valoarea comercială sau de piață evaluate la 1 400,00 lei. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 5 000,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 6.

 

4.7 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII, conține informații despre venituri în mărime de 3 547,60 lei din mijloace financiare proprii din surse publice. Declarațiile  privind mijloacele bănești, în mărime de  1 753,80 lei și 1 793,80, depuse în contul „Fond electoral” pe 5 noiembrie 2024 și, respectiv, 6 noiembrie 2024 au fost prezentate Comisiei  tardiv, la data de 12 noiembrie 2024. Cheltuieli s-au efectuat în sumă 3 547,60 lei, dintre care pentru materiale promoționale, cheltuieli de protocol, birotică și comision bancar. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 0,00 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 7.

   Potrivit art. 56 alin. (9) din Codul electoral și pct. 63 din regulament, mijloacele financiare din contul cu mențiunea „Fond electoral” pot fi utilizate numai după ce sunt declarate în scris la Comisia Electorală Centrală conform modelului din anexa nr. 3 la regulament.

În context, Comisia constată că Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, în calitate de concurent electoral, utilizat mijloace financiare fără a le declara în prealabil la Comisie în modul stabilit, respectiv pentru această faptă Comisia urmează să aplice o sancțiune.

În plus, contrar prevederilor art. 55 alin. (1) lit. a) din Codul electoral nr. 325/2022, raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, a fost semnat de către trezorierul Partidului Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, Tetelea Violeta, ultima nefiind confirmată prin hotărâre de către Comisie în calitate de persoană responsabilă de finanțe (trezorier) din partea Partidului Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, pentru perioada campaniei electorale aferente alegerilor locale noi din 17 noiembrie 2024. Astfel, se atestă că raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, nu este semnat de o persoană împuternicită și nu poate fi acceptat de Comisie.

Prin urmare, Comisia pune la îndoială veridicitatea raportului prezentat, în situația în care acesta a fost întocmit și semnat de către o persoană terță care nu avea împuterniciri legale și nu poartă răspundere pentru corectitudinea și autenticitatea datelor acestuia.

Este de reținut că, anterior, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, a informat Comisia tardiv cu privire la nedeschiderea contului cu mențiunea „Fond electoral” și nerealizarea veniturilor și cheltuielilor în campania electorală, contrar prevederilor art. 56 alin. (5) din Codul electoral nr. 325/2022, pct. 15 sbp. 6) din regulament și pct. 63 și 64 din Programul calendaristic, abateri constatate prin hotărârea nr. 3201 din 8 noiembrie 2024, în legătură cu aceasta fiind atenționat să respecte prevederile legale în acest sens.

Prin urmare, în sensul celor constatate, pentru a asigura respectarea condițiilor legale privind finanțarea campaniei electorale și luând în considerare că se consemnează multiple abateri ale concurentului electoral, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, Comisia consideră justificate de a-i aplica sancțiunea avertismentului pentru nerespectarea art. 55 alin.(1) lit. a), 56 alin. (9) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct.63 din regulament.

 

            4.8 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul Politic „Partidul Verde Ecologist”, conține informații despre venituri în mărime de 2 200,00 lei din mijloace financiare proprii din surse publice. Declarația privind mijloacele bănești, în mărime de  2 200,00 lei, depuse în contul „Fond electoral” pe 8 noiembrie 2024 a fost prezentată Comisiei în termen. Cheltuieli s-au efectuat în sumă de 2 003,50 lei pentru alte cheltuieli. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie 196,50 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 8.

 

            4.9 Raportul prezentat de către concurentul electoral, Partidul PoliticPartidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei”, conține informații despre venituri în mărime de 3 800,00 lei, din mijloace financiare provenite din donații de la persoane fizice membri de partid în sumă de 2 000,00 lei și din mijloace financiare primite din partea altor persoane cu statut special, în sensul Legii nr.133/2016, în sumă de 1 800,00 lei. Declarațiile privind mijloacele bănești, în mărime de 2 000,00 lei și 1 800,00 lei, depuse în contul „Fond electoral” pe 8 noiembrie 2024 au fost prezentate Comisiei în termen. De asemenea, în raport se mai arată venituri și cheltuieli din donații de la persoane juridice sub formă de proprietăți, bunuri, mărfuri, obiecte, lucrări sau servicii gratuite ori în condiții mai avantajoase decât valoarea comercială sau de piață evaluate la 300,00 lei. Cheltuieli s-au efectuat în sumă de 1 793,80 lei, dintre care pentru materiale promoționale și cheltuieli de protocol, birotică și comision bancar. Soldul mijloacelor financiare la sfârșitul perioadei constituie  2 006,20 lei. Registrul privind persoanele care desfășoară activitatea de voluntariat conține cifra zero.

Informația detaliată despre cheltuielile suportate pentru fiecare circumscripție electorală este dată în anexa nr. 9.

 

            5. În conformitate cu art. 56 alin. (11) din Codul electoral, banca la care este deschis contul cu mențiunea „Fond electoral” informează săptămânal, pentru întreaga săptămână de raportare precedentă, prin mijloace electronice, Comisia Electorală Centrală despre rulajul mijloacelor bănești și soldul în conturile bancare respective. În acest sens, toate instituțiile bancare, la care și-au deschis contul cu mențiunea „Fond electoral” concurenții electorali: Partidul Politic Mișcarea Alternativa Națională, Partidul Politic MIȘCAREA RESPECT MOLDOVA, Partidul Politic „Platforma Demnitate și Adevăr”, Partidul Politic Partidul „RENAŞTERE”, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”, Partidul Politic Partidul Verde Ecologist și Partidul Politic „Partidul Dezvoltării și Consolidării Moldovei” și-au onorat obligația de a prezenta informația cu privire la rulajul mijloacelor bănești în acest cont.

 

6. În corespundere cu art. 26 alin. (1) lit. e), art. 58 alin. (5), (8) și (9) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct. 81 și 88 din regulament, rapoartele prezentate de către concurenții electorali în campania electorală pentru alegerile locale noi din 17 noiembrie 2024 au fost plasate pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale (www.cec.md), la rubrica „Finanțarea partidelor”/„Rapoarte financiare prezentate prin SSI „Control Financiar” și, respectiv, la rubrica „Alegeri și referendumuri”/„Alegeri locale noi din 17.11.2024”/„Susținerea financiară”, în cazul informațiilor privind deschiderea sau nedeschiderea conturilor cu mențiunea „Fond electoral” și rapoartelor prezentate pe suport de hârtie, cu respectarea legislației privind protecția datelor cu caracter personal.

 

În temeiul art. 26, 32, 50-59 din Codul electoral nr. 325/2022 și în conformitate cu Regulamentul privind finanțarea grupurilor de inițiativă și a campaniilor electorale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1185/2023, Programul calendaristic pentru realizarea acțiunilor de organizare și desfășurare a alegerilor locale noi din data de 17 noiembrie 2024, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 2859/2024, Comisia Electorală Centrală hotărăşte:

  1. Se ia act de informațiile cu privire la deschiderea/nedeschiderea contului bancar cu mențiunea „Fond electoral” prezentate de către concurenții electorali menționați în subpunctele  2.1 și 2.2 din partea motivată a prezentei hotărâri.
  2.  Se ia act de datele din rapoartele prezentate la situația din 11 noiembrie 2024 privind finanțarea campaniei electorale, menționate în subpunctele 4.1 - 4.6, 4.8 - 4.9 din partea motivată a prezentei hotărâri. 
  3. Se aplică sancțiunea sub formă de avertisment concurentului electoral, Partidul Politic „PARTIDUL SCHIMBĂRII”,  pentru nerespectarea art. 55 alin.(1) lit. a) și 56 alin. (9) din Codul electoral nr. 325/2022 și pct. 63 din Regulamentul privind finanțarea grupurilor de inițiativă și a campaniilor electorale, aprobat prin hotărârea Comisiei Electorale Centrale nr. 1185/2023, conform celor constatate în subpunctul 4.7 din partea motivată a prezentei hotărâri.
  4. Prezenta hotărâre se transmite, spre informare, părților vizate.
  5. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data adoptării, se publică pe pagina web oficială a Comisiei Electorale Centrale și poate fi contestată în decurs de 3 zile, fără respectarea procedurii prealabile, la Curtea de Apel Chișinău (adresă: str. Teilor nr. 4, mun. Chișinău).

Președinta

Comisiei Electorale Centrale                                                                             Angelica CARAMAN

 

Chișinău, 15 noiembrie 2024

Nr. 3219